hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Omskolering av travhest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Omskolering av travhest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

mizz__Betty

Skrevet - 08/08/2004 :  01:10:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har noen spørsmål som jeg håper på svar på..!

er det noen som har erfaring om det å få varmblods travere inn i sprang og dressur trening??

lurer også på om det er bra og bruke varmblods traveren i Distanseritt og Feltritt..! har lurt en del på det...!

så lurte jeg på hva aldersgrensen for å ri monte er??

noen som har noen erfaringer med monte??

noen som har noen bra bøker om omskolering av traver å anbefale meg??? ville blitt kjempeglad for svar

OzzyO

» VIP

Skrevet - 08/08/2004 :  09:39:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
du må være 18 år for å kunne ri montè løp med tottalisator. (ved oppvisningsløp/lokalkjøring tror jeg det er 16)
distanseritt er jo en gren som krever en hest med god kondisjon,noe som de fleste travhester har..
Gå til toppen av siden

Bælena

» VIP

Skrevet - 08/08/2004 :  16:43:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg holder på å ta montelisens, og jeg er 16. Før kurset fikk vi et skriv der det sto at man da kunne ri amatør- og rekruttløp o.l. når man er 16, og når man fyller 18 kan man ri alle løp.
Det var derimot ikke det jeg fikk beskjed av på travbanen (Klosteskogen, norges dårligste travbane når det gjelder rekruttering), der mente de at man ikke fikk ri noe som helst før man er 18. Jeg var nå fortsatt ikke sikker på at de hadde rett, og jeg så i et eller annet forum (tror kanskje det var på dyrenett) at noen mente man kunne ri løp merket "åpent for alle lisenser" når man var 16. Spurte de på Klosterskogen, og slike løp kunne man visst ri når man er fyllt 17 mente de. har fortsatt ikke spurt de om amatørløp, men jeg tror nok man kan ri slike løp fra fyllte 16 år...
Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 08/08/2004 :  18:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
rosinbolle, når vi var yngre hadde ei venninne av meg montè lisensen (hun var da 16år) og hun ringte alltid til den spes. banen som løpet skulle gå på etter innmelding å søkte om å få ri selv! somregel fikk hun lov til dette men noen plasser (sørlandet) var det altid noen av de andre rytterene som nektet henne å ri hesten sin... men utenom det gikk det svært greit! Gå til toppen av siden

vivian86

» VIP

Skrevet - 26/01/2005 :  19:08:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann! Så du var intressert i omskolering av travhest. Hørt om FDAT? Sjekk ut www.fdat.no for mer informasjon. Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 07/02/2005 :  01:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om det i løpsinnbydelsen står åpent for alle typer lisenser kan man ri fra man er 16. Om det ikke står noe, 18. Er man under 18 kan man søke om dispensasjon fra løp til løp. (Da må "alle lisenstyper" føyes til i løpsoppsettet) Dette er lurt å avklare FØR innmelding og ikke samme dag...

Er man under 18 og har meldt og kommet med i løp som IKKE er for alle lisenstyper, og andre ryttere finner ut at en av deltakerne er under 18, kan de legge inn protest og hesten med rytter under 18 år blir da enten strøket eller man må sette opp en annen rytter i samarbeid med eier/innmelder.
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 08/02/2005 :  19:21:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å ri sprang og dressur på travere fungere bra, men forvent deg mye trening. Rir LC å¨min varmblodstraver, og har hoppa 1 meter med han. Han hopper sikkert høyere men han har en pinglete rytter......
Tren masse på bøyninger siden de fleste travere er ganske stive, bygg opp "ridemuskler". Detter tar tid men er kjempegøy
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.