hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vaksine mot abortvirus! Noen som vet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Vaksine mot abortvirus! Noen som vet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Blessi

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2004 :  20:57:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBlessi  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBlessi  Svar med kopi av melding
Har ei hoppe som er 4 mnd på vei, bedekt 17 mars. Skal nå flytte henne gjennom landet, og på ny stall med nye hester rundt seg. Stallen er i Telemark. Men har lenge tenkt på det abortviruset, og ble litt mer bekymret når jeg leste artikkelen her på hestemarked! Har slektninger i bærum, og de kan ha vært innom staller. Hesten er ikke vaksinert, men burde jeg gjøre det? Hjelper det selv om hun er drektig allerde? Hun har ikke noe virus nå..

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2004 :  21:04:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Om du skal vaksinere en drektig hoppe bør du gjøre slik:
Vaksinere 5., 7. og 9. måned. For din del passer jo dette bra med hoppa di. Jeg ville tatt kontakt med veterinær med hensyn på spørsmålet om du tror dette er nødvendig eller ikke. Og om det kan være anbefalt.

For andre hester (enn drektige hopper) er det vanlig å vaksinere en gang hver 6. måned.

Første vaksine er en grunnvaksinering. Er igrunn usikker på om denne burde vært gitt før hoppa ble drektig, eller om du kan gi den som første vaksine nå.

Sikkert andre som vet bedre enn meg

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.