hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stiv x`kaldblodstraver
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 stiv x`kaldblodstraver
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Olin&Bella

» VIP

Skrevet - 02/08/2004 :  20:24:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en x` kaldblodstraver som jeg holder på å omskolere, men han er så sinnsykt stiv på høyre hånd.. han bare bøyer seg litt når jeg bruker strikk. på venstre hånd er han kjempefin og bøyer seg bra. jeg har tatt volter og vendinger veldig mye men det hjelper ikke. har noen noen gode tips til meg??? da hadde jeg blitt veeeeeeeeeeeeldig gla..

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2004 :  23:05:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det tar tid å "mykgjøre" en hest. Har du forsøkt å ri løsgjørende øvelser?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2004 :  23:11:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kunne jo ha prøvd behandlig som Equiterapi. Så fremt hesten ikke har noe vondt noen plass og at alt utstyr passer, synes iallefall jeg det er greit å bruke alternativ behandling som et suplement til den løsgjørende ridningen.
Husk også på å ikke tving gjennom bøyningen hvis hesten er veldig stiv, det kan gjøre vondt verre. Så lirk heller litt forsiktig, og skynt deg sakte!

Hege Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2004 :  20:26:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann du!

Pass på at hesten ikke lurer deg! Hvis du vil at han skal bøye seg mot deg vil han da velge den siden som han synes er mest komfortabel,altså i ditt tilfelle venstre side.

Hester er normalt mer komfortable å jobbe på en side enn den andre- akkurat som vi er høyrehendte eller venstrehendte.Hesten din kan ofte være vokst skevt-slik at musklene på en side av kroppen er kortere enn på den andre, og han vil finne det lettere å bøye seg mot den siden hvor musklene er kortere. Når han blir spurt om å bøye andre veien så blir disse musklene nødt til og tøyes, noe som han kan være uvillig til og gjøre. Musklene på begge sider av kroppen hans vil utvikle seg mer likt hvis han blir oppmuntrrert til å gå rett, og dette vil gjøre det lettere og mer naturlig for han å bøye seg begge veier.

Det å ri rett har også stor mening når man rir sirkler og vendinger ikke bare på rette strekninger. Hestens bakbein skal fortsatt falle i sporene lagd av frambeina. Han vil da være i stand til å ha kroppen bøyd i samme kurve som vendingen han går på.

Du er fremdeles ung hvis morgnen etter kvelden før fremdeles gjør kvelden verdt morgnen etter...

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2004 :  21:08:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eing med Lucifer om at du bør ri rett. Hadde noe av det samme problemet med hesten min, og jeg fikk også beskjed om at jeg heller mått ri rett, for å "rette opp" hesten! Jeg aktiverte utvendig side ekstra mye på den stive hånden (og innvendig på motsatt hånd), slik at hesten styrket seg opp. Etter det begynte jeg å forsiktig å bøye litt. Men ja, sørg for at hesten er rett i kroppen først!
Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.