hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kan dette mixes??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 kan dette mixes??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-monica-

» VIP

Skrevet - 31/07/2004 :  20:33:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei lurer på en liten ting....gjør det noe å gi hesten oppdrett,energi,betfor og lucerne gress samtidig???

mvh klysa

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2004 :  22:44:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Det burde gå greit men du må være sikker på at du setter det riktig sammen så det ikke blir for mye proteiner. Men hvorfor både energi og oppdrett? er det avlshest? Jeg tror oppdrett og energi vil bli bare smør på flesk.....
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2004 :  23:16:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja enig med at det høres ut som smør på flesk [;)) Blir bare dyrere av sånt
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

LilleBille

Skrevet - 04/08/2004 :  15:41:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg driver mye med fôring nå fortiden siden jeg har en traver som legger raskt på seg av dårlig fôring.. Så jeg vil bare si: ALDRI gi hester som ikke blir brukt til avl eller er et-to-åringer oppdrett.. Jeg vil heller anbefale energi og vitamin pluss... Det blir nok bare smør på flesk jah! Hvorfor får ikke hesten din havre? Ville ha gikk den(hvis den ikke er avls-eller ung-dyr) energi og havre... MVH Hypsa(",)
Pippi ... My Peace Of Mind <3 Gå til toppen av siden

-monica-

» VIP

Skrevet - 04/08/2004 :  21:49:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!!

ho er for tiden drektig ja så ho må nesten ha oppdrett..men eg bruker ho ca hver dag så jeg skulle gitt ho no ho fekk litt energi av(tenkte på energi)..har ikke mye lyst til å stappe i ho havre da dette har blitt testet ut før og resulterte i en hest som gikk sidelengs me hodet høyt og presset bak over pluss at ho trippa ca hele veien..du kunne gå ut på skrittetur i 20 min å komme tilbake dass blaut a svette....og da fikk hun bare en halv liter havre til dagen...tusen takk for tipsene!!
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2004 :  16:45:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Hvor langt på veg er hoppa di? Skal hun ikke følle før neste sommer trenger hun ikke oppdrett før etter nyttår. (anbefalt fra 7-8.nde drektighets mnd)

Energi inneholder ikke havre og er således beregnet for bruk sammen med havre om hesten trenger mer -riktig- energi. Oppdrett inneholder havre og burde gi nok "energi" egentlig.

Men siden hun får betfor også burde det holde. Kan du ikke skrive litt mer om hva hun veier, om hun spiser bare gress (kan bli litt late av beite) eller om hun spiser høy og gress eller bare gress osv. samt hvor mye hun får av hver type kraftfor, i KILO! så kanskje jeg kan hjelpe deg mere.

Lykketil med føll foressten. Mitt føll er nå snart 3 mnd og det har vært en facinerende og herlig tid. Jeg brukte min hoppe gjennom hele vinteren, hun fikk oppdrett, havre og Green Power fra oktober ca og før det sport (norgesfor, tilsvarer energi hos FK) Red henne frem til 3 uker før følling og hun var sprek og fin hele tiden. Hun spiste mye mat (men er en stor hest også da) men det trengtes også.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.