hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Islandshester og Klaus Hempfling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 Islandshester og Klaus Hempfling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 27/07/2004 :  18:16:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Klaus Ferdinand Hempfling har skrevet At Danse Med Hester, noen som vet om han har skrevet noen fler? Har han laget andre videoer enn Bodylanguage?
Og: har dere noen gode islandshestbøker og filmer å anbefalle? (Er intr i både noveller og fakta bøker/filmer)


Og en ting til: Det gikk en finsk-islandsk-norsk film på nrk i påsken for noen år siden, den het I Tølt Over Island og handla om en finsk jente som er på rideferie på Island, noen som vet hvor jeg kan få tak i denne filmen ?

Hege+Blesi

Innlegg: 153

Skrevet - 04/08/2004 :  21:16:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har 2 islandshestbøker som jeg er veldig fornøyd med.

Den ene heter: Rida islandshäst, av Reynir Adalsteinsson og Gabriele Hampel. Det er svensk tekst. Alt er beskrevet vedlig bra og jeg har lærrt utrolig mye av denne boken.

Den andre heter: Forstå til islandske hest, av Rikke Mark Schults. Det er dansk tekst. Der står det om forskjellig utstyr, muskler, skjellett, skoins, treningsmetoder og slike ting. Fin bok denne også, men jeg liker den andre best..
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 17/08/2004 :  22:44:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
flott..flere som har bøker om islandshest?
Noen som har bker om spansk ridning og om hesteutstyr å anbefalle?
Gå til toppen av siden

Theis

Denmark
Innlegg: 19

Skrevet - 29/09/2004 :  16:35:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTheis  Svar med kopi av melding
Jeg kender til to bøger skrevet af Hempfling. At danse med heste og Hestepersonligheder. Han har lavet to videoer, Body language og De erste Begegnung.
Af bøgerne kan især Hestepersonligheder (Det hedder den ikke i alle overættelser... Jeg skal ikke kunne svare på hvad den på norsk hedder.) Men hestepersonligheder er virkelig en bog man kan lære af!!!

~ Mvh. Theis Gå til toppen av siden

avur

Norway
Innlegg: 124

Skrevet - 02/02/2005 :  23:31:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Haha!

Gå til www.imdb.com og søk på "A legend to ride" :)

Jeg tror ikke det går an å få kjøpt denne fantastiske serien verken på VHS eller DVD :( Venninna mi har en del av episodene på video, hehe, det er jammen meg like gøy å se på i dag! Artig å se at noen av Islands mest profilerte skuespillere er med der, bl.a. Hilmir Snær Hilmarsson (101 Reykjavík, mm!) og Ingvar Eggert Sigurðsson (Englar alheimsins, Kaldaljós mm) :D
Kanskje det hadde gått an å starte en slags kampanje for å få NRK til å sende den på nytt?! Evt. SVT1 eller 2 kanskje. Kan jo sjekke om den fins her på Island, men det er vel heller tvilsomt :/

Haha, jeg ble i godt humør nå som du minte meg på denne serien :)

"Bjarni! Hestarnir!!"

Jeg kan ikke kommer på noen filmer med islandshest, bortsett fra en kort sak som heter "Hestar og huldufólk" og handler om en liten gutt og en ung hingst... en slags barne-TV-ting fra Island. Jeg fant den på Eid folkebibliotek, vet ikke hvor mange andre steder som har den :þ
Hm, jo, jeg har sett en video/DVD som handler om islandshestens farger (dvs sett den i butikken, ikke sett selve filmen), men jeg vet ikke om den er noe tess.

Du kan alltids se på www.eidfaxi.is om de har noe interessant! Vet også om ei bok som heter Hrímfaxi som er ei bok med islandske hestenavn, akkurat som Marit Jónssons bok som man kan kjøpe i Hööks, men denne er tykkere og har oversettelser på engelsk og tysk. Vet ikke hvor man får tak i den utenfor island, men det må jo gå an på et vis :) Den skal være ganske rimelig.

Også har jeg ei praktbok som heter Íslenski hesturinn, en svær sak med masse interessant om alle mulige aspekter ved islandshesten! (Men så kosta den 1700 også...) Vi kan jo håpe at den en dag blir oversatt til et litt mer allment tilgjengelig språk...

Lykke til med letingen!

PS: Hvis du har mulighet, burde du dra på Islandshest-VM i Norrköping til sommeren! Det blir garantert kjempegøy, og så kan man finne mange flotte bøker og filmer og alt annet som har mer eller mindre med islandshest å gjøre!
Gå til toppen av siden

JohanneH

Innlegg: 37

Skrevet - 02/06/2005 :  14:47:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lest at danse med heste, og synes den var veldig bra! Vet dere hvor man kan få tak i Hestepersonligheder og filmene? Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Innlegg: 119

Skrevet - 06/08/2005 :  15:48:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
De selger i hvertfall hestepersonligheter i danmark på bokhandler. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway
Innlegg: 2870

Skrevet - 07/08/2005 :  14:32:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Finnes ikke Danser med hester på norsk noensteder?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54


Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Innlegg: 119

Skrevet - 08/08/2005 :  21:34:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke jeg. Har bare sett den i danske bokhandler. Har den på dansk, men jeg skulle ønske den var på norsk, for da hadde jeg plutselig skjønt mye mer.. Gå til toppen av siden

LivM

Innlegg: 73

Skrevet - 16/08/2005 :  20:51:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
BabyLunah, gå inn på Amazon og søk på Klaus Ferdinand Hempfling i søkefeltet, da skal du få opp noen bøker av han.
www.amazon.co.uk

Håper det var til hjelp
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway
Innlegg: 870

Skrevet - 22/03/2007 :  18:09:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Haha!

Gå til www.imdb.com og søk på "A legend to ride" :)

Jeg tror ikke det går an å få kjøpt denne fantastiske serien verken på VHS eller DVD :( Venninna mi har en del av episodene på video, hehe, det er jammen meg like gøy å se på i dag! Artig å se at noen av Islands mest profilerte skuespillere er med der, bl.a. Hilmir Snær Hilmarsson (101 Reykjavík, mm!) og Ingvar Eggert Sigurðsson (Englar alheimsins, Kaldaljós mm) :D
Kanskje det hadde gått an å starte en slags kampanje for å få NRK til å sende den på nytt?! Evt. SVT1 eller 2 kanskje. Kan jo sjekke om den fins her på Island, men det er vel heller tvilsomt :/

Haha, jeg ble i godt humør nå som du minte meg på denne serien :)

"Bjarni! Hestarnir!!"

Jeg kan ikke kommer på noen filmer med islandshest, bortsett fra en kort sak som heter "Hestar og huldufólk" og handler om en liten gutt og en ung hingst... en slags barne-TV-ting fra Island. Jeg fant den på Eid folkebibliotek, vet ikke hvor mange andre steder som har den :þ
Hm, jo, jeg har sett en video/DVD som handler om islandshestens farger (dvs sett den i butikken, ikke sett selve filmen), men jeg vet ikke om den er noe tess.

Du kan alltids se på www.eidfaxi.is om de har noe interessant! Vet også om ei bok som heter Hrímfaxi som er ei bok med islandske hestenavn, akkurat som Marit Jónssons bok som man kan kjøpe i Hööks, men denne er tykkere og har oversettelser på engelsk og tysk. Vet ikke hvor man får tak i den utenfor island, men det må jo gå an på et vis :) Den skal være ganske rimelig.

Også har jeg ei praktbok som heter Íslenski hesturinn, en svær sak med masse interessant om alle mulige aspekter ved islandshesten! (Men så kosta den 1700 også...) Vi kan jo håpe at den en dag blir oversatt til et litt mer allment tilgjengelig språk...

Lykke til med letingen!

PS: Hvis du har mulighet, burde du dra på Islandshest-VM i Norrköping til sommeren! Det blir garantert kjempegøy, og så kan man finne mange flotte bøker og filmer og alt annet som har mer eller mindre med islandshest å gjøre!

Opprinnelig postet av avur


Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.