hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ennå et hestedrap
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Ennå et hestedrap
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2004 :  15:25:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Travhesten Lady Be Good ble drept på beite i Nittedal natt til søndag:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/27/403945.html
Artikkel i dagbladet(NB: med bilde)

Så mange syke mennesker! Nå vil jeg nesten dra å hente ponnien ned fra beite!

Redigert av - Eva V den 27/07/2004 15:27:50

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2004 :  16:04:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Samme nyhet står også i TV2 nettavisen: "Topptraver skutt på beite" og på Hengar Online: "Topptraver drept". Artiklen MissEva henviser til i sitt innlegg er nok mer innholdsrik.

Akkurat her er det sannsynligvis snakk om drap av hest nettopp fordi denne hesten er den hesten den er. Ikke "tilfeldig" drap slik som hesten i Danmark som dere snakker om i debatten "Hest knivstukket og drept!". Dette er snakk om en travhest som har tjent endel penger og gjort det bra. Uten å kjenne saken i detalj vil jeg anta at dette er et motiv for akkurat dette drapet.

På den måten vil jeg ikke si at disse drapene "likner" på hverandre. Denne saken har trolig gått veldig smertefritt for hesten, og slik drapet er gjort kan det virke som om det er folk som er kjent med hest som kan ha gjort det nettopp for at hesten ikke skal lide. Den andre saken dere snakker om i den andre debatten er mer mishandling, og ting er trolig ikke gjort på en skånsom måte mot hesten. Uannsett.. Bak begge drapene finnes psyke mennesker, og drap generelt uannsett som det er dyr eller mennesker er ille.

Men å frykte at noen av deres ponnier eller hester skal utsettes for samme situasjon tror jeg man trygt kan legge bak seg. Sjansene for at noe slikt kan skje er uhyre små, og jeg vil tro at det ofte er mer ønskelig å utføre dette på en mer spesiell hest, enn en vilkårlig hest eller ponni. Sannsynligvis er sjansene for at psyke folk heller ønsker å misbruke unge jenter for så å drepe dem større enn å utføre dette på hest. Dette er selvfølgelig også svært sjelden at skjer, men som dessverre skjer likevel. Man må likevel være påpasselig, men pass heller på dere selv enn å være redd for at noen vil gjøre dette med ponnien/hesten deres.. De fleste av de menneskene som kan finne på slike ting synes dessverre eierene er mer atraktive enn hesten/ponnien.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/07/2004 :  16:17:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
..Hvis det er slik du sier Spoff, hvorfor drepe en hest som er ferdig med travkarrieren og skal gå som avlshoppe? Hvorfor da ikke gå etter Thai Tanic osv.? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2004 :  16:23:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
..Hvis det er slik du sier Spoff, hvorfor drepe en hest som er ferdig med travkarrieren og skal gå som avlshoppe? Hvorfor da ikke gå etter Thai Tanic osv.?

Opprinnelig postet av Formosissima

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt opp denne nyheten og info om denne hoppa 100%. Men en hoppe som slo sin personlige rekord i mai i år ville jeg tro at var i god konkurranseform. Nå ser jeg at dette faktisk var hoppas siste løp..
Men jeg vil jo likevel tro at det er et motiv uten om at en eller annen har en psyk drøm å skyte en tilfeldig hest. De fleste drap skjer på bakgrunn av en trang som består av mer enn å bare drepe. Kanskje det er hesten det har vært ønske om å bli kvitt, eller kanskje det er eierene en ønsker å hevne seg mot. Skal ikke spekulere for mye i en sak jeg vet lite om, men det er som med mennesker.. Om det først forekommer et drap er det et planlagt drap på planlagt offer med en bakgrunn. Ikke kun en trang til å teste et skytevåpen.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 27/07/2004 16:26:24 Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2004 :  18:06:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner godt at dere vil hente hestene ned fra beite osv for å holde bedre kontroll, men som Spoff sier er d ikke akkurat sansynlig at dette kommer til å skje med deres hester. Men jeg kjente trangen til å skjekke min egen hest (ulempen er at hun er 70 mil unna akkurat nå )

Dette og det andre drapet er utført av syke mennesker, man må jo være syk for å gjøre noe sånt! Er vanskelig å kan tenke seg hvorfor dette er skjedd, men eieren sier jo selv at han ikke har noen fiender og at hoppa hadde gått sitt siste løp - så jeg skjønner heller ikke at noen hadde valgt akkurat denne hesten og ikke en enda mere kjent en henne. Men at drapet er gjort helt tilfeldig er jo oxo rart å tro. Men er det ikke litt rart at noen ungdommer har holdt på med armbrøst i området?

Uansett vil jeg bare si at dette og det andre hestedrapet er helt forferdelig og groteske! Tenk at folk er blitt så fæle med stakkars forsvarsløse dyr! Håper virkelig de fakker begge disse j* som har gjort dette mot de forskjellige hestene og burer dem inne i mange,mange,mange år!

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 28/07/2004 :  00:47:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Jeg ble helt sjokkert når jeg så dette i avisen! Hvordan kan noen gjøre noe sånt? Og med hvilket motiv? En pensjonert travhest er jo ikke akkurat en stor trussel i travmiljøet lenger da. Er enig med Formisissima der....
Litt nervøs for min egen harmløse hest, som er borte på fÔr for tiden, selv om det er usannsynlig.
Jeg sier som sPikE; Dette er utført av GALE mennesker! Går det ann?? Fy F***!
Det er groteskt å drepe et så vakkert og uskyldig dyr. Også med armbrøst eller noe annet rett i hjertet!
Bur disse psyko-killerne inne i enlang tid.
Jaja... La oss håpe at det blir lenge til neste gang!
(Var det forresten ikke litt groteskt av Dagbladet å trykke bilde av den døde Lady Be Good??)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

cecilie86

Skrevet - 29/07/2004 :  15:14:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne nyheten gjord emeg SYKT sinna og opprørt! Hvordan kan noen gå til den grusomme handlingen å drepe en hest som ikke har gjort deg noe!? Hadde dette vært min hest, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort...Jeg vet at hevn ikke fører til noe, men hadde jeg funnet hesten min i en blodpøl på jordet mitt og funnet ut hvem synderen er, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, faktisk. Og hvis det er som noen påpeker her, at det er sannsynlig at hun ble drept pga at hun var god, gjør det ikke saken noe bedre! Tenk så feigt det er å drepe en hest for at din hest skal vinne(hvis det er sånn)!! Grusomt er det uansett hva som måtte ligge bak dette her Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2004 :  17:16:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg ble rimelig kvalm da jeg leste dette. Men jeg vil likevel påstå at dette var mye, MYE bedre en dette drapet i danmark! De sier hesten døde momentant, og takk og lov for det! Den danske hesten har nok hatt mye og store smerter før den døde. Lemlesting er mye mer groteskt, selv om dette også er en meget ekkel og grotesk sak.
Jeg syns heller ikke at det var groteskt å vise bildet av Lady Be Good, da får folk se med EGNE øyner hvor ille det egentlig er!

Jeg har sett at det er en del hestedrap i Sverige også... Sinnsykt at man ikke kan la uskyldige dyr være i fred, det var da ikke Lady Be Good`s feil at hun var flink...

Gå til toppen av siden

Skriver May

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2004 :  12:56:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppa gjorde det bra å blei tatt ut av løp for å gå i avl, det kan jo være motiv nok for den/de sykingen/an som har utført drape.
Frykta dæm at ho ville avle bra, ville dæm muligens "feie ho av ban"..

Fælt e d uansett!!

Du skal behandle din dårligste hest like bra som din beste.. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.