hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp ang. priser!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hjelp ang. priser!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ylvah
» VIP

Skrevet - 10/07/2004 :  22:23:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg skal få meg en nordlandshest til neste vår (2005), og så lurte jeg på hvor mye det vil koste meg per mnd. Her er litt opplysninger om stallen jeg skal ha hesten på:
- Det er utegang hele året
- Stalleien er på 250,- per mnd
- Jeg betaler alt av fôr ++ selv
- Hestene er på sommerbeite fra juni til august

Og så lurte jeg på om noen kan gi meg råd om hvor mye det koster per gang å ha en hest på halvfôr.

Ylva

Ylvah
» VIP

Skrevet - 16/07/2004 :  21:07:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ingen som kan hjelpe meg? Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2004 :  01:13:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
En hest eter for ca. 1000.- pr. mnd. i høy og kraftfór. (avhenging av hva du velger å gi den, for det kan fort koste mer...)
Så må du beregne veterinær til vaksiner og tannrasp, samt resepter og kjøp av ormkurer.
Deretter kommer forsikringer. Anbefaler sterkt BÅDE veterinærdekning og livsforsikring!
Så har du hovslager hver 4-8 uke (avhengig av hovvekst, slitasje osv.) til 5-800.- pr. gang.
På topp kommer alt utstyr hesten trenger.
Så har du småskader som krever vet. tilsyn uten at det kommer opp over egenandelen på forsikringen, medisiner og sårbehandlingsmatriell til dette. Dyrt, men nødvendig.

Tror du bør ha minst 20.000.- i året å bruke på hestehold (med billig hestehold!). Og da har jeg ikke regnet med utstyret.

Halvfór kommer helt an på stall, hest og eier. Det varierer alt etter oppstallingen.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Ylvah
» VIP

Skrevet - 19/07/2004 :  13:22:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar Gå til toppen av siden

ch_berta

Skrevet - 17/08/2004 :  19:00:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, hva det koster å ha en hest per mnd er jo avhengi av hva den spiser, men er Nordlandshest er en veldig nøysom og hardfør hesterase.

Jeg tror ikke du vil bruke så mye som 1000 kr mnd i fôr, men tanken på at Nordlandshesten er en veldig nøysom og hardfør rase. Så hvis du regner ca. 800 i mnd.
Men det er sant som Cowgirlchris sier, det er mye tillegg som man ofte ikke tenker på.
Men ormekur er 4 ganger i året, ca. 150/per ormkur
Vaksiner er en gang i året å koster mellom 200-250
Tannrasp i underkant av 300
Forsikring (vetrinær og dødsforsikring) i underkant av 1000 i året.
Skoing ca. hver 6 uke. 5-800 (noen dyrere smeder)
Detter er det d må regne med, så har du igjen uforutsette dyrlege regninger og utstyr som plutslig trengs....

Det er helt forskjellig om hva det koster å ha en hest på halvfôr, jeg har selv tatt ca. 50-75 kr gangen. Men er noen som tar helt opp i 150 kr gangen. Det er avhengi av hvordan hest du har og hvilke ridemuligheter fôrrytter har.

Men Lykketil

Carine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.