hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Snøklomper.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Snøklomper.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lekkerParaply

Skrevet - 09/07/2004 :  19:03:51  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei!
Kom til å tenke på sist vinter, da "klabbet" det helt forferdelig
under hovene! Svææære klomper!
Er jo tungvint å stige av å skrape hver 5 min...
Er det noe man kan smøre på under hoven for å unngå dette?
Eller noe sånt?
Lenge til vinteren, menmen

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2004 :  19:44:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har prøvd utallige metdoer for å hindre kladdene, men det eneste som hjelper hele tiden er hoof-grips. det er såler som er formet som skoen, og kan fåes kjøpt nesten overalt hvor det selges hesteutstyr. de er ikke spesielt dyre, og holder iallefall en vinter. de beste er de svarte i gummi, de blanke er noe dritt (ødelegger hoven ved å presse ut skoen så den løsner).

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 12/07/2004 :  10:48:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Enig med kristy!

Hoof-grips er tingen altså! Hadde det i fjor vinter, og det var tilnærmet lik null av klabber under hesten min sine bein!! Hoof-grips er ikke så fryktelig dyrt, og du kan bruke de om igjen neste gang hesten får nye sko!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2004 :  11:31:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Et annet alternativ er å bruke boots når man rir. Det går an å sette på brodder, hvertfall på easyboots, og man kan ta dem av mellom rideturene slik at det kommer luft til under hovene. Det går an å bruke de både på skodde og uskodde hover. Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 24/07/2004 :  20:38:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hoof grip er herlig. Det anbefaler jeg virkelig
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/07/2004 :  02:41:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
snø-pads funker bra!! sikkert det samme som hoof-grips...?
men hvis du av en eller annen grunn ikke kan bruke dette eller boots kan du smøre vaselin inni hovene rett før dere rir av gåre!! eller spraye med bake-fett! det funker kjempebra!!! syns selv bake-fett (sånn på blå spray boks) funker best!!

Therese
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 28/07/2004 :  00:26:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hoof grip funker kanskje, men d er ikke bra for hovene! Jeg måtte ut med en del penger for tin og tang til hoven da den ble "rotten" i følge hovslageren min. Har hørt om flere med det problemet!=)
Prøv Vaselin!!:P

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/07/2004 :  14:38:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Men hvis hesten blir skodd til rett tid så skal det ikke ha noe å si.

Ja, hoven blir råtten akkurat i et tynt lag men det blir skjært bort uannsett...

hvis hesten får problemerm med hovene pga. pad`en har dere sikkert ventet for lenge med å sko igjenn!

Eikdokka har ganske dårlige hover men det funket KJEMPEBRA me snø-pad`s!

-therese-

Therese
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2004 :  19:19:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bakefett? Hva slags type da? Funker det bra?
Syntes ikke vaselin har funka så bra, så tenkte å prøve no nytt iår :)

Gå til toppen av siden

Olin&Bella

» VIP

Skrevet - 19/09/2004 :  20:18:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
vaselin og bakefedt... det må jeg prøve!!! har hatt samme problem selv så jeg har ikke noen idèer/svar.... Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  21:40:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
kan sjekke hva det bakefettet heter helt nøyaktig !

Synes selv det funker fint & er veldig enkelt å bruke! Er jo bare å spraye på

Therese
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2004 :  20:46:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
ja takk, det hadde vært fint :) god tid ennå da, forhåpentligvis *hytte neven mot været*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.