hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Litt mye mage :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Litt mye mage :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 01/07/2004 :  00:02:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hallo :)

Har et spørsmål som mange av dere kanskje kan svare meg på! Har nå i et halvt år(jobber fortsatt) jobbet med å få min kjære hest iform. Kondisjonen er ikke så dårlig, og musklene kommer for hver dag. Det eneste problemet er at magen ikke blir mindre! Han har gjort om all ¨massen¨ ellers på kroppen om til muskler, og da er det bare magen igjen. Er jo klar over at dette kan ta sin tid, og at det vil komme etterhvert, men er det noen som har noen tips til hvordan å bli kvitt de ¨silo-magene¨ ? Ser så mange av de nydelige hestene i kjempe fint hold, også kommer min som har ¨litt¨ stor mage. Jeg vil gjerne ha han litt kraftig, heller det enn for tynn, men alikevel må det finnes en mellomting. Dessuten er han veldig nøysom og trenger omtrent bare å se på maten for å legge på seg.

Bør vel kanskje nevne at hesten er en Dansk Halvblods, 8 år, 164 cm høy. Han blir ridd i dressur. Pr.dags dato står han på dagsbeite, og får i tillegg 3 kg høy om kvelden og 500 g pellets (komplett)/200 g (målt tørr) betfôr. Han går forholdsvis hardt 4-5 dager i uken, men blir minimum 6 dager i uken.
Ta gjerne en titt på vipen min for å se bilder av han. Det kan jo også hende jeg bare innbiller meg at han faktisk har litt mye mage, men at han er slik han skal være. Ikke vet jeg. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor han blir så muskuløs og slank ellers. Merkelig!

Hjertelig takknemlig for all svar. Gjerne også fôrtyper som kanskje ville vært bedre å bytte til.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2004 :  00:33:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke så mange tips å komme med kanskje, men jeg synes iallefall at han ikke så så veldig feit ut! Fin var han! 700 gram kraftfor er jo ikke mye da men...
Uansett, hesten min har også en tendenes til å få litt mage, og det spesielt etter beite. Jeg har henne til vanlig på 4 liter havre og 2 liter energi (hun kan fungere helt fint på mindre også), og gir 7 kg høy om dagen når hun ikke er på beite (hun er 10 år, ca 165 høy og blir ridd hver dag, hardt ca 5 dager i uken). Jeg gir ikke betfor (da jeg har hørt at dette er fetende!), og har sluttet å gi olje (da dette også er fetende). Så du kunne kanskje ha skiftet ut betforet iallefall? Er ingen forekspert, så jeg vet ikke hvordan komplett er, og jeg har heller aldri foret med dette.
Noen hester er bare vanskelig å få vekk "vommen" på , så det kan ta litt tid!

Hege Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2004 :  00:48:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Enig med Hege. Tror den "vomma" du ser er akkurat som andre ting vi plutselig blir opphengt i; f.eks. at vi har "rar nese", "stygg rumpe" eller andre innbilte ting... ;-)
Hesten din er i normalt godt hold og har en fin kropp!
Hvis du hadde hatt en mager/veltrent veddeløps-fullblods, så hadde det ikke vært noen mage. Men nå har du en annen rase som brukes til noe annet, og en Dansk Varmblods skal ikke se ut som en Greyhound.... Den skal se ut som din! ;-)

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

-monica-

» VIP

Skrevet - 09/07/2004 :  17:38:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!

Jeg har et lite forslag...Hva med å ri hsten over cavalettier???sånne hinderbommer?? enten som ligger på bakken eller er litt hevet..Dette trimmer magemusklene på hesten og kan hende hjelper mot denne "silomagen" til hesten din!Det er verdt et forsøk
Gå til toppen av siden

LilleBille

Skrevet - 04/08/2004 :  15:35:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heija! Har akkurat hatt samme probleme me min egen hest.. Å har d fortsatt me en av hæstan t pappa.. Men kanskje han ikke træng så my høy i tillegg t beite..? 3kg hørtes kanskje litt my ut, men.. Æ fikk råd av dyrlegen min å ta ne på pelletsen å havre'n.. Du må pass på at hanj itj får får my fôr i forhold t træninga.. Æ kutta starx ne på fôre t min.. Fra 1 L havre, 1/2 Energi(morgen), og det samme kveld.. Jeg har en ponni, og jeg kuttet ned det til en halv liter havre morgen, og en halv liter havre kveld sammen med en halv liter energi(kveld).. Han gikk ned rundt 40Kilo på under en måned og han ble i MYE bedre form og nå løper han den raskeste tiden i ponnitrav i trøndelag for tiden! Tror kraftforet har mye med at hester legger på seg, høyet har en del å si også, men magen deres er mer vant til den slags føde..! Legge på treningen til god kondis trening og gjerne jogge i djupsnø(finnes mye av det på denne tiden av året=p) eller høyt gress, eller svømme mye med ham, dette skal "trimme" av dem en god del! Eller som noen kom med som forslag, altså trave over bomme som han må "strekke seg litt etter".. Elelr trava over små kavalettier og jobbe my med ham i volte og la han "strekke på seg" i galopp noen ganger... Dette jikk min plan ut på.. Og det funket hoss meg..=) Håper du får dette til! LYKKE TIL!!=D
Pippi ... My Peace Of Mind <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.94 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.