hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fargevalg på stevne...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 fargevalg på stevne...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

miliam

Norway

Skrevet - 30/06/2004 :  20:05:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
Hei
bare lurer på om man absolutt mÅ ha hvit sjabrak osv når man er på stevne?!
Kan man ha andre farger i sprang og at det er i dressur man må ha hvit??
på forhånd takk

http://archi.milady.biz

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2004 :  21:35:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er ingen regler som angir farge på shabrak i hverken sprang eller dressur. I sprang er det vanlig å bruke mye rart. I dressur er det nok vanligst å ha hvit, da en gjerne pleier å gå for å ha det mer stilrent. Men i reglementet står det ingenting her. De anbefaler f.eks. hvit eller lys ridebukse i lave klasser (her er det ikke påbudt), men shabrak sies det ingenting om. Vet at noen ryttere med skimler av og til velger svart shabrak, og jeg har faktisk sett lyseblå shabrak på landsstevne på middelsnivå. Noe jeg forøvrig synes er helt forkastelig, men som jeg kanskje ikke har noe med siden det ikke var jeg som rei. Synes at en i lave klasser fint kan bruke farget shabrak også i dressur, men når du kommer litt opp i klassene og på litt større stevner foretrekker jeg hvitt. Men det er min smakssak I sprang synes jeg det derimot er ok med det meste. Mulig jeg er litt styrt av hva man vanligvis ser også
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 01/07/2004 :  10:00:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Enig med Spoff her...
Synes det bør være hvit i dressur. Jeg har selv en helt lys lys gul hest, og hvitt er ikke den beste fargen, men en sjabrack med kullsvart kantebånd er veldig stilig likevel!

I sprang derimot synes jeg godt man kan velge andre farger. (F.eks mørkeblå hvis man har mørkeblå ridejakke).

Men som Spoff sier, det er INGEN regler for fargebruk av sjabrack, så du kan vel egentlig velge akkurat det du vil selv!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 01/07/2004 :  11:22:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
Oki, tusen takk for svar
http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2004 :  09:23:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
jeg har også lagt merke til en liten ting, proffene, som rodrigo, withaker osv, de bruker sjelden hvite schabracker (aldri sett de har brukt det) på de store internasjonale stevnene....! =p mn jeg bruker nå det alikevell jeg da, syns det ser litt ekstra fint ut da...! =)
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2004 :  09:55:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg har også lagt merke til en liten ting, proffene, som rodrigo, withaker osv, de bruker sjelden hvite schabracker (aldri sett de har brukt det) på de store internasjonale stevnene....! =p mn jeg bruker nå det alikevell jeg da, syns det ser litt ekstra fint ut da...! =)

Opprinnelig postet av hestehjørnet

Apropo dette.. Hvis du ser nøye på shabrakene deres er det ofte sponsormerke på shabraken også. Vanlig å ha shabraken farget i sponsorfarger.

I dressur har jeg derimot kun sett hvit eller kremfarget shabrak selv om de har sponsor. Men det er ingen regel som sier at en må ha hvit shabrak i dressur.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2004 :  22:46:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Tror det finnes en uskreven regel om at dressur skal være mer stilrent og stramt en sprang:)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.