hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Funksjonshemmedes Idrettsforbund diskriminerer!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Funksjonshemmedes Idrettsforbund diskriminerer!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2004 :  13:41:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Funksjonshemmedes Idrettsforbund diskriminerer funksjonshemmede!
Norges Funksjonshemmedes Idrettsforbund (NFI) nekter blinde Anne Cecilie Ore å ha med egen ledsager for å delta i Paralympics i Athen. Dermed kan den erfarne rytteren i dressurridning ikke delta, selv om hun har veldig gode muligheter til å vinne. I Paralympics i Atlanta vant hun to gullmedaljer og hun tok to sølv i Sydney. Men NFI vil ikke ha med Anne Cecilie.
NFI mangler helt grunnleggende forståelse for det å være funksjonshemmet. Blinde og svaksynte blir diskriminert daglig i samfunnet, men man skulle tro at NFI burde ha nødvendig kompetanse og forståelse for å kunne tilrettelegge for de funksjonshemmedes behov. Det har de ikke. NFI diskriminerer Anne Cecilie fordi hun ikke får ha egen ledsager.

Det må være en selvfølge at personer med ledsagerbehov selv får bestemme hvem de vil ha med seg som ledsager. Det er svært belastende å være avhengig av ledsager i utgangspunktet, og belastningen blir enda større når man ikke selv får ha innflytelse på hvem som skal bistå med ledsaging. Dersom den enkelte fratas mulighet til selv å bestemme hvem som skal være ledsager, blir man umyndiggjort. Det er en krenkelse av individets rett til selvbestemmelse i eget liv, uavhengig av funksjonsnedsettelse!

Protester du også!
Bli med og si ifra at dette ikke er akseptabelt! Ved å fylle ut skjemaet under, vil navnet ditt føyes til oppropet. Du sender også automatisk en e-post til Hilde Oftedal og Mette M. Berg i NFI med følgende innhold:

Emne: NFI diskriminerer funksjonshemmede!
Kjære NFI!

Jeg er blitt gjort kjent med at NFI diskriminerer Anne Cecilie Ore ved at dere nekter henne en egen ledsager til Paralympics i Athen.

Det må være en selvfølge at personer med ledsagerbehov selv får bestemme hvem de vil ha med seg som ledsager. Det er svært belastende å være avhengig av ledsager i utgangspunktet, og belastningen blir enda større når man ikke selv får ha innflytelse på hvem som skal bistå med ledsaging. Dersom den enkelte fratas mulighet til selv å bestemme hvem som skal være ledsager, blir man umyndiggjort. Det er en krenkelse av individets rett til selvbestemmelse i eget liv, uavhengig av funksjonsnedsettelse!

Jeg forlanger at NFI endrer syn i denne saken og at all tilsvarende diskriminering opphører umiddelbart. Jeg krever at Anne Cecilie Ore kan delta i Paralympics med en selvvalgt ledsager. NFI burde være den første til å gå foran som et godt eksempel på hvordan drive integrering av funksjonshemmede i idrett!

Med hilsen
[ditt navn]
[bosted]

Gå til denne linken og signer!
http://www.goalball.com/aco/

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/06/2004 :  13:55:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg signerte med en gang.
Venner utenlands har også signert, ettersom jeg har fortalt dem om denne saken.

Det er merkelig hvor lavt folk kan synke..
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2004 :  12:37:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
HELT ENIG!! dette syns jeg var råttent gjort!!
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.