hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bare en drøm??!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 bare en drøm??!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

miliam

Norway

Skrevet - 11/06/2004 :  17:22:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
Hei!
jeg er snart 15år og har ridd i 7. Vi skal flytte på gård til høsten og jeg må derfor utsette det å kjøpe meg egen hest (enda en gang!!)
Da kan jeg ikke kjøpe meg hest før til våren og da er jeg snart 16år
Jeg har altid hatt lyst til å bli sprangrytter på toppnivå, men er det mulig eller er jeg "for gammel"?? det høres kanskje dumt ut, men!!
Har hørt om folk som fikk egen hest når dem var 8år osv.
Derfor lurer jeg på om dette bare er en drøm jeg kan ha?!
Vet at det tar kjempelang tid å bli så flink og masse trening
Klmz

http://archi.milady.biz

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2004 :  18:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du den rette innstilligen (som det virker som du har!) og forholdene lagt til rette for deg, med ridebane, trenere, transportmuligheter og en god hest, er det ikke umulig å komme på et høyt nivå selv om du ikke kjøper deg hest før du er 16 år!
Jeg kjøpte min første hest da jeg var 20 (nå er jeg litt pysete i sprangen, selv om det er det jeg vil drive med..!), men jeg gikk fra 50-60 til 110 på relativt kort tid! Jeg har kjøpt meg en bedre hest nå, slik at blir jeg tøff nok, kan jeg ende på 130-140 nivå!

Det er mye deg selv og din innstilling som bestemmer hvor langt du kan nå, men det er ikke å komme unna at man må ha andre ting lagt til rette også, og det koster tid og penger. Slik er denne sporten!

Hege Gå til toppen av siden

jdbetween

Skrevet - 15/06/2004 :  14:17:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Realiteten er desverre at har du penger så komer du langt innen hestesporten, det er vist gang på gang... De med mye penger kan kjøpe seg ufattelige gjennomridde hester med en kjempe rutine som bærer dem langt lenger enn man ville trodd...

Desverre har jeg sett så mange ganger at virkelig dyktuige ryttere har måtte sett seg tapt fordi de hverken har tykk lommebok eller en gavmild sponsor...

For å bli topprytter bør man ha talent, kontakter og penger..
Men må legge til ; er man riktig god så kna man få seg en bra sposnor, så vil man nok komme langt allikevel...

Synd at sporten er så himla dyr... Ellers ville nok enda flere vist seg gode nok til å entre toppen-...
Men Lykke til Gi deg ikke...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.