hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spørsmål anngående forings tid
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Spørsmål anngående forings tid
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 08/06/2004 :  12:49:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Nick blir bare foret 2 ganger dagen. Dette synes jeg er for lite. Nå har jeg sommerferie i noen måneder, og jeg lurte på om kanskje jeg kunne komme inn klokka 6.30 om morgenen og fore morgenfor? Nå fores han klokka 11 og klokka 7.00(kvelden). Foret hans er stortsett bare pellets(tror han får en halv "scoop" hvert måltid), og masse "chaff"(kanskje.... 2 eller 3 "scoops?") og selvfølgelig høy og vitaminer. Jeg liker å ri om morgenen, så morgen måltidet bør ikke være sååå stort. Hvordan kan jeg dele det opp? ER det greit om jeg gjør det slik bare om sommeren, og så når skolen begynner igjen blir det bare 2 måltid? Trenger jeg en forsiktig overgang(i såfall hvordan), eller kan jeg plutselig begynne med en til foring?

Annet enn det er vi veldig plaget av fluer. Lurte på litt om jeg skal prøve hvitløk. Men hvitløks pulveret er så sinnsikt dyrt(omtrent 1000NOK for en boks!!!), og om han ikke spiser det er det bortkasta penger. Lurer derfor på om jeg kan gi han en halv hvitløksbåt eller noe? Eller kanskje blande litt hakket hvitløk i fluesprayen(fy for en stank)? Noen tips?

Hestehilsen fra Cathy og Nicky

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2004 :  14:32:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan jo også prøve Switch, hvis de har det der du bor.

ang fôring så har han fri tilgang til høy, ikke sant? da tror jeg ikke det skal være så farlig med kraftfôr bare to ganger, for han har jo noe å spise på hele tiden likevel... jeg fôrer bare kraftfôr til hesten min en gang per dag, siden hun står på beite døgnet rundt.

mvh kristy og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2004 :  12:23:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
prøv gjerne hvitløk rett i foret. Men ren hvitløk er sterkere, så er ikke alle hester som liker eller tåler det. Men for all del prøv :) gamle hesten til en på stallen fikk 4 fedd/ båter per dag og det var en islandshest.

Hvitkøksbiter i fluesprayen kan kanskje hjelpe, men ikke la dem ligge der for alltid. La dem ligge et døgn eller to og filtrer dem ut. Ellers begynner de å råtne og da blir det bare verre :(

Lykke til :)

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.