hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ikke utegang... dårlig behandling???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Ikke utegang... dårlig behandling???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 28/06/2004 :  04:27:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Her paa stallen er det bare 2 paddocker paa hele stallen med rundt 130 hester! I disse paddockene er det plass til MAX 2 hester. Det sier seg selv at de fleste hestene ikke faar ut i det hele tatt. Jeg looper i stallen tidlig for aa sette ut hesten min, og tar den tilbake etter ca. 5 timer, da det er foringstid. Naa har jeg sommerferie og mulighet til dette. Naar jeg er paa skolen staar han inne sammen med alle de andre hestene helt til jeg kommer tilbake i 4 tiden. Da rir jeg, og etter ridningen blir det heller ingen paddock, for da er dte vanligvis torden vaer(eller for varmt om det er toorr sesong). Og naa fortiden har det vaert saa grusomt forurenset ute at jeg ikke vil sette han ut. Er jeg dyremisshandler for det?
Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2004 :  18:27:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ibrahim står på en privatstall med plass til 19 hester. Om vinteren står de ute fra 8-9 om morgenen til mellom 15-16 på ettermiddagen. Det er en paddock til alle hestene. Om sommeren har vi to muligheter; beite litt lenger oppi skogen hvor det går ute dag og natt. Hoppene med føll, de litt eldre hestene, konkurranse hestene med skade og unghestene går somregel der. For oss som bruker hestene regelmessig så har vi 2 vallakbeiter og et hoppe beite. Her går de ute fra 8-9 om morgenen til så lenge været holder seg. Det er verken trær eller skjul, så hestene kommer inn om det blåser veldig kraftig, sprutregner etc. Som oftest går de ute til 20.00! MIN hest kunne jeg aldri ha hatt inne på boks en hel dag. Han har alltid vært ute i mange timer om dagen, og han trenger det for å trives skikkelig. Han sto inne i ei uke når han hadde knusning, og var alle steder over alt. Angrep deg, hoppa på veggen etc. Han gikk helt av skaftet. Alikevel er det noen av hestene som aldri har vært vandt til noe annet å stå på boks fra ung alder, som står helt rolig dag inn og dag ut. Så, jeg ville sett ann individet. Et alternativ til utegang kunne jo være å ha boks som man kunne åpne opp øverste delen så hesten kunne stå å se ut ( ikke i stallgangen, men ut i det fri liksom) Man ville jo ikke få den samme berøringen, men hesten får jo frisk luft og den får fulgt med på alt som skjer :D
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

lekkerParaply

Skrevet - 09/07/2004 :  19:23:55  Vis profil  Svar med kopi av melding

JA.- Jeg vil gå så langt som å si at det er misshandling og ikke
la hesten få gå ute.
Jeg syns ikke at menneskene skal ta i fra hesten den friheten!
Hvilket liv er det egentlig å stå på boks på 3*3 meter,
untatt når man blir ridd??
Jeg vil bare det beste for hesten min.
Ville ALDRI vurdert og leid stallplass der det var lite/ingen utegang.
Har hatt 2 arabere, di skadde seg aldri!
Selv om di hadde en liten skog å gå inn i, og busker og trær!

Ha en fin dag.
- Og husk, hesten vil sikkert også nyte dagene- i frihet ute!
Gress under hovene og vind i manen.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.