hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bomvidde???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bomvidde???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tyrona
» VIP

Skrevet - 27/05/2004 :  18:51:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvordan finne bomvidde til hestn?
Ganske råd vill nå...

Skal kjøpe dressur sal men har ikke peiling hvilken størrelse på bommen det skal være kan noen hjelpe?

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2004 :  19:46:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor ikke ta en titt på andre debatter her om akkurat samme emne? jeg tror jeg har skrevet en gang en fin måte å måle bomvidden på... men det er ganske langt, så jeg orker ikke skrive det igjen. begynner som Guro nå; MIX har en veldig fin søkefunsksjon

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Tyrona
» VIP

Skrevet - 27/05/2004 :  20:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant jo noen inlegg om bomvidden da... men akurat det emnet som bomvidde tingen sto på var det jo selvsagt feil på... great.. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 27/05/2004 :  20:36:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
begynner som Guro nå; MIX har en veldig fin søkefunsksjon

Opprinnelig postet av kristy

Øiii..det er jo sant
Men som med alle andre søkevertøyer så må man bli venner med dem først

Vil bare legge til at bomvidder ofte er svært individuelt fra salmerke til salmerke og derfor er det vanskelig å si at din hest skal ha en bomvidde sånn og sånn...Det beste vil derfor være å ha muligheten til å prøve salen på hesten, slik at man vet at den passer!!

Fant også en debatt om dressursalen Wintec 500 cair, som kanskje kan være av interesse: http://www.hestemarked.no/mix/topic.asp?TOPIC_ID=2016

Og hvis ingen av disse gir et ok svar får du bare hyle ut, så dukker nok elx, eligj, spoff eller noen andre opp og gir et godt svar

Guro

Redigert av - Guro den 27/05/2004 20:38:26 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 27/05/2004 :  20:40:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Og mens jeg var på leting så fant jeg også denne debatten der Kristy har skrevet sitt lang innlegg om hvordan man skal finne bomvidden til hesten sin

Guro
Gå til toppen av siden

Tyrona
» VIP

Skrevet - 28/05/2004 :  14:39:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk! Ble litt smartere nå.

fikk med en maxam sal (allround) med hesten min når jeg kjøpte han. Helt forfærdelig og sitte i...
Ble sagt at den satt som støpt osv... bare tull! Alt for smal! Var på kurs og lærte om saltilpassning osv... men ingen sa noe om salstørelser.

Skal ta sikte på en lær dressur sal nå Koster mer men bedre! Veldi lyst på stubben men må jo tenke litt på pengeboka å da... Hvis det er noen som har en luggum dressur sal som er knakene god, så skrik ut! he he
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/05/2004 :  17:23:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har en Opal dressursal, som jeg selv syns er forholdsvis bra, min er kjøpt brukt, så jeg vet ikke helt hva den koster ny...
Men tror ikke den er av de dyreste

Ellers er min favoritt KN sine dressursaler (selges blant annet hos Fossum), men får å få et inntrykk av hva folk mener så er det bare å ta i bruk den o-store søkefunksjonen igjen , mener vi har hatt flere diskusjoner ang disse temaene...
Ligger også et under dressurforumet om viktigheten av dressursal..(jeg som startet tråden..du finner den sikkert om du bare leter litt )

Guro
Gå til toppen av siden

Tyrona
» VIP

Skrevet - 29/05/2004 :  19:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som sagt så skal jeg ha ny sal og det inne bærer en del surfing på nett etter drømmesalen

Se hva jeg fant... www.stallbua.no/saler/kombi.html
Elefant sal?? høm høm måte på dah
Skjønner ikke hva i alle dager folk skal med elefant,vannbøffel sal osv

Måtte bare si det til noen...
Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Skrevet - 14/06/2004 :  11:59:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har da en Wintec Dressursal, den er ganske god å sitte i, helt ny nå så den er litt "stiv" stubben er nok bedre, men også dyrere. Salen kostet 6000 elr noe ny! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.