hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Levade - Noble Horse Gala
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Levade - Noble Horse Gala
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MIX

Skrevet - 08/05/2004 :  02:28:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vår artikkel om Levade - Noble Horse Gal - "Fantastisk hesteshow!", skriver vi at totalt 50 hester viser oss spansk rytterkunst, Garocha ridning, Ungarsk Post, to romerske firspann i konkurranse og oppvisning i middelalderkamper på noen av Europas flotteste hester med de beste rytterne.

-Har du vært på hesteshowet: Hva synes du om det? Hva synes du var best?

- Om du ikke har vært der: Skal du dit? - og hva gleder du deg mest til?

MIX, administrator

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2004 :  15:28:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skal dit i pinsehelga (i Trondheim)! gleder meg til alt jeg. så videoklippet på hjemmesiden dems i går, ble så imponert at jeg fikk tårer i øynene...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2004 :  17:09:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
skal dit, sammen med kristy.
gleder meg til alt, skal visst ikke være et kjedelig sekund!

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2004 :  13:11:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Topp ridning på et mye høyere nivå enn vi kan drømme om her i Norge. Kom dere opp av stolen og dra og se!!! ALT var like bra utført, men "komi-oppvisningen" falt 100% i smak hos meg! Den er et "must see" for alle med sans for nh, løsjobbing, triks og en hest som gjør det den skal med glede for sin eier...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2004 :  17:30:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et kjempefint og fascinerende show!DET ER UTROLIG HVA DE FÅR TIL! Særlig cowboyen som liksom skulle temme sin "ville" hest var innmari morsomt! Men jeg syntes at de spanske dressurrytterne brukte litt vel mye pisk! De brukte heller pisken enn sjenklene, det syntes jeg ikke særlig om. Men ellers et supert show! Hvis dere også får lov til å hilse på hestene i pausen, hils på en frieser som heter Artos! Han var helt skjønn! Han er med på å trekke vognen til Cæsar i showet. Levade anbefales!
"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2004 :  21:12:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Kjempebra show ja, var der den første dagen!! Drar gjerne dit en gang til!!!! Her kunne man ikke kjede seg hvertfall Anbefaler alle å se dette!!! Fantastiske hester, bare digger de flotte halene og den lange manen! Gå til toppen av siden

StormHestegård

» VIP

Skrevet - 13/05/2004 :  09:39:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og min søster skal å se showet i morgen. Er det tillatt å ta blider under forestillingen? Er det noen av dere som har vært der, som vet noe om det. Jeg tenkte på om hestene kanskje skvetter av blitzen... Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 13/05/2004 :  13:13:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Også var det jo "kjempefint" at de avlyste showet i Stavanger....... Det gledet meg stort! Grrr
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2004 :  14:28:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Årsaken er hotellstreiken. Så det sies at det hverken blir Stavaner eller Trondheim. Men en uke ekstra i Oslo istedet.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2004 :  15:58:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
h******s streik!!!!!!!! jeg som hadde gledet meg til å se det i Trondheim, gått å forestilt meg hvordan det skulle bli. men, de skulle prøve å komme til neste år da (står det på hest.no), får se frem til det... H*****e altså, argh!

mvh lille meg (blid som ei sol)

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 17/05/2004 :  12:15:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
-Har du vært på hesteshowet?
Ja, såklart. Var i København når det gikk der, og nå i Oslo.

-Hva synes du om det?
Flott at det blir laget et rent hesteshow. Dette er noe alle som driver med hest bør se, uansett ride/kjøregren!

-Hva synes du var best?
I og med at alt var veldig bra, på hver sin måte, er det vanskelig å fremheve hva som var best. Men om det er noe jeg gjerne vil se mer av, så er det ridningen til de Spanske rytterne. Lange tøyler oppvisningen var stilig (åpningsnummeret, den sorte hesten med fluoriserende lys fra bak ørene og til haletippen). Pas de Deux nummeret, spesielt henne som red i damesal. Flott å se Spansk skritt ut fra skoleskritt, skoleskritt er skritt med diagonale skrittsteg, hvor bakbeina er 'med' - veldig vanskelig å utføre i praksis, og vanskelighetsgraden blir enda større når rytteren rir i damesal! Samme rytter viste også galopptraverser med changementer til begge sider, også imponerende med tanke på at sitsen er annerledes enn når man rir vanlig. Jeg har selv ridd en del i damesal, og vet hva jeg snakker om...

Ellers er det mye fart og spenning, Levade vet hvordan man skal lage show. Når jeg så showet i Danmark, var jeg sammen med en operasanger. Hun kunne fortelle at den levende musikken var veldig bra, og at sangeren var usedvanlig dyktig. Hester er levende vesenser, ikke maskiner. Av og til tar ting litt lenger/kortere tid enn 'programmert', og musikerne var hele tiden flinke til å tilpasse musikken til hva som skjedde 'på scenen'. Publikum merker ikke noe til dette i hele tatt, det hele flyter bare helt naturlig. Glimrende utført!

Øvelsene man ser er av høy vanskelighetsgrad. At rytterne må bruke pisken for å touchere hesten av og til, er ikke mer enn forventet når man skal se øvelser som krever såpass mye kraft og energi som det vises her. Jeg synes generelt at hestene ble behandlet veldig bra, og de var flinke til å belønne med godbiter og rosende ord når hestene gjorde tingene sine som de skulle. Dette klarte de selvsagt også å mesterlig skjule for publikum, slik at det nesten ble mellom hest og rytter/trener.

Dere som ikke har vært der enda, Gå ikke glipp av dette fantastisk flotte showet!

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)

Redigert av - Destrier den 17/05/2004 12:15:44 Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2004 :  15:33:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
vel.. det blir jo ikke noe av hotellstreiken, så jeg syns de burde kommet her vestover... hadde vært en utrolig opplevelse, men jeg har dessverre ikke mulighet til å reise til oslo for å se... Så får vel nøye meg med å lese opp dere andres opplevelser og tenke meg til hvordan showet er.. ;-) og drømme om at de endrer reiserute og kommer likevel =) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/05/2004 :  17:46:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvor lenge varer Levade? Lurer litt på dette da jeg har veldig lyst til å se det når jeg skal ned til Oslo - men det har ikke kjæresten. ;)
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2004 :  22:43:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kommer de ikke til Trondheim likevel? Ringte jo billettservice på fredagen (14.mai), de sa ingenting om at det ikke ble noe av Trondheim, tvert i mot, så skulle billettene legges ut i morgen!

Mvh (en litt forvirret) Natalie
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 17/05/2004 :  23:46:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Showet går i Oslo ut måneden, til og med den 30. mai.

De har avlyst Stavanger og Bergen. Som det ble nevnt i et annet innlegg, ble det for vanskelig å administrere flytting av mer enn 50 hester. Imidlertid har de planer om å sette opp et nytt show til neste år, og da skal de reise rundt til flere byer.

Det er laget en TV-produksjon av showet (i København). For dere som ikke har anledning til å komme til Oslo, får vi håpe at denne blir satt opp på TV. Følg med.... (aner ikke når det vil bli vist, men det blir det nok.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 24/05/2004 :  11:12:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var på Levade forrige torsdag, utrolig tåredryppende bra!!!!!!!!!
Tro det eller ei folkens, jeg sendte inn mail med å ønske om å få komme på rideklinikk i morgen, tre timer med undervisning i spansk ridekunst- OG JEG KOM MED !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Noen som ønsker at jeg skal legge inn en full rapport på onsdag?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.