hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva ligger slakteprisen EGENTLIG på???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hva ligger slakteprisen EGENTLIG på???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

***LUNA***
» VIP

Skrevet - 06/05/2004 :  00:28:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser av og til annonser der hester skal selges til slaktepris. Som regel er det ikke oppgitt noen sum, men har inntrykk av at prisen som da menes er 5-6000 kr.

Men er dette riktig pris som slaktepris??? Jeg synes egentlig det høres litt mye ut... Slakteriene betaler svært dårlig for tiden, og hestekjøtt er jo ikke noe vi spiser til vanlig. De blir jo bare brukt til å spe på med i pølser o.s.v.

Noen som vet hva kilosprisen ligger på? Og hva kunne jeg ha regnet med å få for en hest på 500 kg om jeg sendte den til slakt?

Noen som har vært så uheldig å måtte slakte hesten sin den siste tiden, som vet litt nøyaktig? Ønsker ikke bare antagelser her, men noen som vet ganske sikkert!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2004 :  00:36:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vet dessverre ikke hva slakteprisen ligger på nå, men tror den ligger på noe under 5-6000kr (som du sier).

Uannsett.. I forbindelse med salg til "slaktepris" har jeg en interessant artikkel jeg fant på Hästanonser.se: «Sälj aldrig din häst under 10.000 kr!».

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2004 :  08:09:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Avregningspris på hest.
Gilde informerer meg pr. tlf. i skrivende stund.

Klassifisering av kjøttet etter muskelmasse foretas. kr. 6,23 er "normalt muskelsatt" og deretter legges det på etter hvor mye muskler det er. Høyeste betaling er kr. 7,23 pr, kg. Fetttrekk etter hold. Fettdybden på hesten måles, og det skaleres en trekk pr. kg på kr. 2/4/6 etter hvor feit hesten er. Har du en feit, umusklet hest, vil du altså få 23 øre pr. kg for hesten!!!

Superhesten med masse muskler og null fett på 500kg, vil du kunne få 3.615.- for.

La oss si hesten din ikke er feit, men i normalt godt hold. Da får du 2.- i trekk pr. kg. Om den har mye muskler og er veltrent, har du en utgangspris på max. 7,23 pr. kg. -2.- = 5,23 pr. kg for hesten.

Veier hesten 500 kg (stor kaldblods) og er i godt hold vil du altså kunne få 2.515.- i slaktepris.
Er den litt tykk, får du 1.615.- for den,
og er den feit og umusklet får du 115.- kroner for en kaldblods på 500 kg...

Og husk; selger noen til slaktepris, så gi dem slaktepris...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 06/05/2004 :  18:29:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mi dølehoppe på 12 år - ca 650-700 kg- fikk jeg bare 2000 kr for (eller så var det i underkant av 2000) da hun måtte slaktes i sommer....Hun var i normalt godt hold, ikke feit. Gå til toppen av siden

***LUNA***
» VIP

Skrevet - 07/05/2004 :  01:56:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for gode svar!

Så de fleste som selger hesten sin for slaktepris selger den nok for langt over slakteprisen!
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2004 :  08:12:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Fikk 5300kr for min tungdøl, og han var ganske feit. Men dette er over 6 år siden, mulig slakteprisen var høyere da!
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2004 :  12:22:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Ja, slakteprisen var en tid på rundt 9.-. Men det er lenge siden nå.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.