hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Væske i juret?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Væske i juret?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Fröya

Norway

Skrevet - 05/05/2004 :  13:01:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Her en dagen oppdaget hestepasseren min at det kom en blank væske ut av juret til Fröya. Hun kunne regel rett "melke" henne. Væsken er blank og ikke hvit som melk. Jeg har hatt hopper før, men aldri opplevd dette. Fröya har hatt 2 føll tidligere. Jeg kjøpte henne i september og hun er (skal ikke være?) drektig.

Er dette normalt?

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/05/2004 :  13:06:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan det være innnbilt svangerskap?

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 05/05/2004 :  22:28:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg skjekket igjen i dag. Nå var væsken hvit. Såg ut som melk. Kanskje det er innbildt? Har aldri hørt om det på hest før. Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2004 :  15:44:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
i dag hadde Laura blitt skikkelig angrepet av fluer på jurene(dakar jenta mi ;o))
så jeg smørte nå på med salve på innersia av låra og på jura, så da jeg smurte på jura klemte jeg litt, og VIPS(!) der spruta det gitt, hvit væse(og noe blankt/klart) og Laura er IKKE drektig(håper jeg, da er det et meget lite føll)
lurer også på hva dette er, Laura har hatt et føll, men det var for ca 6-7 år siden(etter det jeg har hørt)
er det noe alle hopper som har hatt føll har?
VIL VITE!

bedre å spørre 2 ganger enn ingen!

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 09/05/2004 :  11:22:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Nå har vi flyttet hestene til sommerbeitet som tilfeldigvis er på den gården hvor vet.en vår leier hus. Jeg spurte han hva det kunne være, men fikk egentlig ikke noe ordentlig svar. Det var visst ikke veldig vanlig dette, men han hadde visst hørt om det før. Han mente at det kunne være en hormonell forstyrrelse. Jeg fikk bare beskjed om å følge med med tanke på jurbetennelse. Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2004 :  10:21:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Er hun i kontakt med en annen hoppe som har føll? Jeg hadde en ponnihoppe en gang som fikk væske i spenene da "venninnen" hennes fikk føll. Virka som hun gjerne ville ha et føll selv, og at morsfølelsen kom fram og førte til at juret fyllte seg Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2004 :  14:10:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
vi har ei hoppe som skal ha føll på stallen, men de går aldri sammen....=O/
en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2004 :  20:41:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min har også sånn blank væske i jurene... Hun hadde innbilt svangerskap i sommer og etter der har hun hatt "melk" i jura.... Ingen av de jeg har spurt vet hva det er for noe... Si ifra hvis du finner ut hva d er for noe, for dette er noe jeg også lurer veldig på....
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 12/05/2004 :  22:51:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Hvordan artet det innbilte svangerskapet seg? Jeg har ikke merket noe endring i oppførselen hennes.

En annen hoppe i flokken skulle hatt føll nå, men har kastet i løpet av vinteren, så det er ingen føllhopper her nå.

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 12/05/2004 :  23:52:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Eh - har ikke alle hopper blank væske i juret? Jeg oppdaget dette første gang på min egen i fjor når hun var drektig - dog lenge før hun hadde termin. Kan vel trygt si at jeg svettet litt da gitt; "ånei - hun kommer til å følle for tidlig!" Men etter å ha hørt litt rundt så var visst dette helt normalt hos hopper... Jeg vet ikke, min hest har det nå - og hun er ikke drektig. De andre hoppene på stallen har det også, men alle dem har hatt føll før så....

Kanskje det er slik at det bare er dem som har hatt føll som har det? Jeg vet ikke. Men det er garantert ikke noe unormalt eller farlig så lenge væsken bare er blank regner jeg med. Da er det ihvertfall ganske mange hopper rundt om som feiler noe...

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2004 :  07:53:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hehe, jaa.
men til Laura er den også hvit =O/ men har blitt mindre de siste dagene....

Fröya

Norway

Skrevet - 13/05/2004 :  10:53:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt flere hopper før, men ikke som har hatt føll, slik som Fröya. Disse har ikke hatt dette.

Noen dager er væsken helt hvit som melk. Andre dager er den litt mer gjennomsiktig. Driver nå bare å sjekker at juret ikke kjennes hardt. Er litt redd for jurbetennelse.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.