hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stall-leie pris
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stall-leie pris
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*lympus*

Skrevet - 02/05/2004 :  17:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer bare litt på hva dere betaler i stall leie.

Hva som er inkludert da ol.

Hvordan syntes dere 1000 kr måneden virker ?
Dette er uten noe annet inkludert. (spon, kraftfor osv.)

Usetting og foring av hester må vi alle være med på ...

Takk for svar.

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2004 :  18:23:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
1000kr i måneden bare for boksen synes jeg er litt mye. på stallen hvor jeg har hesten min betaler vi 1500kr, og det er inkludert grovfôr og flis. vi har da også veldig mye å si selv, og bestemmer nesten alt i stallen selv. fôringer om morgenen i ukedagene tar stalleier seg av, mens resten må vi ta. stalleier slipper også ut hestene når han fôrer.

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2004 :  18:30:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det kommer ann på hvor dette er, hvor tilgjengelig stedet er f.eks. for kollektivtransport og hva slags andre fasiliteter dere har (ridebane, beiter, luftegårder, ridehus, tilgang på instruktører, tilgang på andre treningsfasiliteter som f.eks. godt hindermaterial etc).

I Oslo ville denne prisen sannsynligvis vært billig (vet for lite om fasiliteter). Kanskje ikke andre steder..

Finnes endel liknende debatter også, som du kan ta en titt på for å få en idé:

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 02/05/2004 18:34:24 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/05/2004 :  20:12:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
I stallen der jeg rir, er stall-leien 1500 Kr. Det er inkludert;
- Foring morgen og kveld (det går på rundgang om våren/høsten, men ellers tar eiern det)
- For (Høy, + evt. annet)
- Flis
- Møkking
- Inn og ut slipping

I tillegg har stallen store jorder, fin ridebane, supert turterreng og veldig bra miljø. Det er heller ikke så mange der, kun 3 nå, men opp til 12 ellers. Stallen er nybygd.
Så lenge hesten går ute hele døgnet, betaler man heller ingenting.
Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 04/05/2004 :  19:11:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2500,- i mnd for:
*Høy
*Kraftfor
*De tar hesten min inn/ut
*De møkker

Vi har en ridebane + en til like ved. Også skritteavstand til 2 ridesentre + flott turterreng og kjempe hyggelige folk=)
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2004 :  19:59:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
1000 kr mye? Vel, kommer litt an på, betaler 2100kr i stalleie jeg:) Det er boks, leie av hall og utslipp. Høy, kraftfor, spon, og foring kommer i tillegg, og tilsammen blir det nesten 3800kr/mnd. Men dette er også et senter som har det meste; Trondheims beste turterreng, hvor mange stier er forbeholdt hester, to utebaner, kjørebaner, ridehall osv. Men i rideklubben hjemme er stalleia rundt 400kr/mnd tror jeg, alt inkludert tror jeg det koster i underkant av 2000kr/mnd (har ikke hall der, smatidig som stallen er dugnadsdrevet), så det er store forskjeller rundt omkring:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

*lympus*

Skrevet - 04/05/2004 :  20:59:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sorry at jeg ikke har fått svart før. (data trøbbel)

Ja jeg mener ikke det er mye sån i prinsippet, men det er mye for å få veldig lite tilbake.

Nå snakker vi altså i en stall i midt troms. nesten 1 times kjøretur fra nesmeste ridelærer og ridehus. Må ri 3.5 km for å komme til ridebanen.

Men det er yppelig turtereng her, og grusveier med veldig lite trafikk. Miljøet er også kjempebra...

Inn og utslipping + foring er med i prisen.

Stallen 2km bortfor (dessverre fult der) tar 700kr måneden, men siden denne stalle hadde innlagt vann skulle de ha 300 kr mere.
Syntes det virket litt snålt.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2004 :  21:15:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
det var nå litt vel mye bare for innlagt vann... når alt må gjøres på dugnad så ville ikke jeg vært villig for å betale så mye iallefall.

Holter: hvor i Trondheim holder du til (hvilken stall)?

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Hårek

Norway

Skrevet - 14/05/2004 :  16:39:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHårek  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg er blitt forespurt å ha en drektig hoppe hos meg i vinter, hesten har en skade og er periodevis halt. (kanskje ikke kan brukes)
Er det for mye/for lite forlangt å kreve 1500,- pr.mnd. for for, strø, møkking, ut og inn taking. Jeg kommer til å sitte med allt ansvar. Hvordan forholder man seg til skoing m.m.
Er det forskjell om det er spilt eller boks en leier ut? Ev priser.

Hilsen Hårek
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2004 :  00:13:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heija!
på sandnes og jæren koster det 2750 i mnd:)
dette inluderer:
*foring 4 ganger til dagen:høy,silo,havre,pellets,bygg,betfor,kli+vit.og salt.
*1 spønesekk i uka

på sandnes er det også:
*2 store ridehaller og 2 store utebaner
skrittemaskin som du kan leie til 3600 i året
*paddocker (ca 2 timer til dagen)
*vaskespilt
*solarium
*kjempe fine tursteder
*priv timer i sprang og bakketrening for eirik berentsen og dressur timer for mikael kolind(avogtil gjestetrenere)
*det er også ca 23 skolehester\ponnier

det dumme med sajæ:
*helgevakt to foringer lørdag og hele søndagen +møkking hoss skolehester og ha di ute(dette går på ommgang mellom alle oppstallatører)

jeg synes dette er en fin pris jeg egentli:)

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 17/05/2004 :  11:11:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2500 kr i måneden og da er følgende inkludert: Høy + kraftfôr, utslipp og innslipp, måking, ha inn flis, fôre 4 ganger daglig, en egen innhegning, et eget skap, varmebrakke, bruke ridebane og feltrittsbane så mye som man vil etc. Om sommeren er også beite inkl i prisen. 1100 kr i måneden for heldagsbeite hvor hestene går ute hele tiden. Og 2500 kr for beite hvor dem blir tatt inn og slippet ut morgen og kveld.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Skrevet - 17/05/2004 :  18:46:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei!

Stallen jeg har hesten min på koster det 2000kr i måneden, dette inkluderer:

* Utslipp/innhenting
* Ridebane
* møkking de dagene jeg ikke er i stallen
* flis
* foring (hun forer, og vi får betfor,green power, høy, havre,komplett,pellets osv. Altså det hesten trenger/skal ha)

Det er et kjempe bra humør, snille folk og kjempe gode turmuligheter
Gå til toppen av siden

*heidi*

Skrevet - 25/05/2004 :  19:40:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2600kr/mnd og da er det inkludert:
flis
høy og kraft fôr
årlig vaksinasjon
ormekurer
tannrasp

inn og utslipp går på rund gang.

Vi har stor, opplyst ridebane, flott tur-terreng, stor paddock og sommerbeiter. Jevnlig besøk av kvalifiserte instruktører.

Gå til toppen av siden

Ylvah
» VIP

Skrevet - 08/06/2004 :  15:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
På den stallen jeg jobber, koster det bare 250,- per mnd (Dette er uten fôr, spon ol). Men dette er fordi hestene er ute hele året, så stallen blr ikke så slitt. Vi har det sånn at vi rullerer på å gi hestene mat/vann i helgene, og ellers samarbeider vi delvis om alle hestene. Eller, vi tar ansvar for egen hest selv, men hvis en av oss skal bort/ikke har tid, steller de andre hesten.
Dette er også en veldig liten stall, og det står bare seks hester der.
Gå til toppen av siden

Litlå

» VIP

Skrevet - 30/06/2004 :  16:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann alle hestefolk!

Jeg skal flytte og skal ha med meg hesten til høsten. for jeg skal gå på Øksnevad JOrdbruksskole.
jeg har spurt etter stallplass andre plasser, men det er ikke ledig. så jeg må nok ha denpå selve skolen vis det er plass der!
det vil koste meg 2500 kr i måneden. og da må jeg kjøpe fòret selv, fordi di gir bare kufòr.
dette mener jeg er ganske dyrt. men hva skal jeg gjøre?
så lurte jeg på om noen vet hvordan det er å ha hest på Øksnevad?
hvordan er det med riding å stell? Fòringer? O.s.v.

Klem Liljå & Noreld!!
Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 30/06/2004 :  20:15:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
dere som bettaler mindre enn 2000kr er kjempeheldige!!!!!
jeg har ikke hørt om en stall i nærheten her hvor jeg bor som tar under 2000kr...og det er ikke altid fôr, inn og utslipp osv følger med...helt syke priser!!
med ridebane, supert turterreng osv til under 2000kr er jo kjempebra! kunne ønske det hadde vært en sånn stall her i nærheten også

http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.