hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor god er jeg ???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 hvor god er jeg ???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Alviiii

» VIP

Skrevet - 29/04/2004 :  11:20:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei !!!
jeg har veldig lyst til å starte men jeg har bare ridd sprang 2 ganger på en hest som var på en rideleir...jeg hoppet bra syntes jeg men jeg er i tvil og jeg var såååå god som jeg trodde...
vi hoppet ca.80/90 cm....
det er jeg ikke sikker på !!!
jeg hoppet på en welch ponny og jeg er ca.140/149 cm. høy...!!!

så red vi litt blandet spang og dressur i !!

så ca. hvor god er jeg ???

hilsen Alvilde

Guro
» VIP

Skrevet - 29/04/2004 :  12:19:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Å hoppe et hinder er som det er blitt nevnt i andre debatter ikke "all verden så vanskelig" med det så mener jeg at du kan fint ha hatt god sits over et hinder, og følt at det gikk greit å styre, men straks du skal hoppe en bane (som du jo må gjøre ved et stevne) så blir det vanskeligere. Fordi du må styre mellom hindrene og ikke minst, du må tenke deg framover mot neste hinder hele tiden.

Samtidig: har du noen hest/ponni du kan få starte med!?
Hvis du har det kan du jo trene med denne ponnien/hesten noen ganger, slik at du vet at du får det til, og det blir en morsom opplevelse for dere begge.

Går du på ridekurs, da kan du spørre ridelæreren din hva han/hun mener om å starte sprang.

Sånn helt generellt er det ikke mange som er flinke nok til å starte stevner om de kun har hoppet to ganger, men med litt mer erfaring så blir det nok din tur også

Guro
Gå til toppen av siden

rebecca/joker

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2004 :  08:25:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
for meg så virker du egentlig litt uerfaren,men har likevel hoppet ganske høyt du kan jo bare trene på de høydene du har hoppet før og føler deg trygg på,du kan jo kanskje oppsøke en ridelærer å be ham/henne om å fortelle deg om ditt nivå mens du rir.

en rytter uten en hest er bare et menneske,men en hest uten en rytter er fremdeles et hest :) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2004 :  08:40:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dette har blitt sagt mange ganger; å hoppe høyt er ikke det samme som å være erfaren. Det aller første hindret jeg hoppet, var 1 m. Det skjedde på en ridetime, fordi div. folk som var med, mente de klarte det, og ridelæreren ville bevise at man ikke var erfaren bare pga. høyde - første gang datt jeg av som en potetsekk, neste gang klarte jeg på forunderligvis å holde meg på.
Men som sagt, dette var -ett- hinder. Jeg lærte senere mange harde lekser om at man skal ri -mellom- hindrene, og at det er dette som viser om du er erfaren eller ei ;)
Gå til toppen av siden

Alviiii

» VIP

Skrevet - 05/06/2004 :  21:06:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei !!!
Takk for svar !!!

Ønsk meg lykke til med sprangen !!!

Hilsen Alvilde
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.