hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Feil kveldsfòr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Feil kveldsfòr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lyngen

Skrevet - 22/04/2004 :  09:18:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
I går skjedde en av de tingen som IKKE skal skje under foring. Hesten min fikk feil for.
Alle gjør i stand kveldsforbøtter, med hvert sitt nr på (boksnummeret). Stallens to unghester blir det også gjort i stand morgenfor til, da de får et annet for (champ oppdrett).
Så i går, skulle en hjelpe til med foringen og klarte å gi hesten min morgenforet som egentlig var til en av unghestene, som kveldsfor. Kveldsforer oppdaget det ikke før hun skulle slukke og stenge for kvelden. Fikk beskjed, løp ned i stallen (i håp om at han ikke hadde spist opp alt), men det var forsent.
Så han fikk i går 2 liter med champion oppdrett i stedet for 1 liter champion gull. Han har ikke fått champion pelets på 5 år.
Siden jeg bor på gården har jeg hatt muligheter tilå sjekke han før jeg gikk å la meg og i dag tidlig. Det ser ikke ut til at han har fått noe reaksjon på det lille forbyttet. Sin kveldsmat fikk han i dag tidlig i stedet for.
Men så lurer jeg egentlig på hvor lenge jeg skal følge litt ekstra med på han.
Er i allefall glad det ikke var 2 liter havre han fikk, får det tåler han ikke.(krysslammelse på et blunk da)

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2004 :  15:29:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
er ikke sikker på det med hvor lenge....
men hadde jeg vært deg ville jeg ikke gitt kveldskraftforet på morgenen(om ikke det er likt på morgen og kveld, men vanligvis er det en del mer i kveld) om du har mere i kveld enn morgen er det ikke lurt, men kjenner ikke hesten din så jeg kan ikke si det så sikkert, men hesten min hadde antagelig blitt halt på en blunk(forfangenhet)
men jeg kjenner ikke hesten din, da blir det vanskelig å vite....

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 22/04/2004 :  21:27:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil nå tro at det går bra. Fòret til hesten min har også blitt byttet om før. (Champion energi og komplett)

Hvis det ikke hadde gåt bra så hadde du nok merket det allerede
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 23/04/2004 :  09:13:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han får det samme mengde morgen og kveld til vanlig (1 liter champion gull), eneste forskjellen er at i kveldsforet får han salt og hvitløk også og epler og gulrøtter.
Normalt er han ganske hardfør, og tåler ganske mye. Men han har ikke fått champion pellets på 5-6 år, og fikk han plutselig 2 liter. (er supernøye med tilvenning av for etter sommerbeitet eller ved bytte av for)
Havre tåler han derimot ikke. Da får han krysslammelse.

Dette skjedde i forrigårs, og han var helt fin i går. Var ute å rei på tur og klatret.
Så derimot noen kuler på halsen, så det kan nok være at jeg får en hest full av kuler noen dager (forreaksjon). Men ellers ser det ut til at det går greit.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.