hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridning og kontaktlinser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Ridning og kontaktlinser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2004 :  11:22:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er det bare jeg som får rimelig store problemer med kontaktlinsene mine når jeg rir?

De blir tørre, stive og rett og slett ubehagelige. Ikke kan jeg ri uten, siden jeg da ikke ser noe som helst (er veldig langsynt og veldig nærsynt), og det er ikke akkurat så lett å frakte med seg linseveske over alt heller..

Hva gjør du? Har du noen tips om hvordan jeg beholder linsene slik de skal være, mens jeg er ute og rir?

På forhånd takk!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2004 :  11:36:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har sjelden problemer, men kan oppleve at de blir veldig stive og ubehagelige å ha på om det støver veldig mye.

Jeg hadde også mer problemer med månedslinser, enn med dagslinser (som jeg bruker nå). Ikke alle som har mulighet for å ha dagslinser dessverre, men for min del fungerer dette mye bedre.

Jeg har også måttet ri med briller i perioder hvor jeg ellers har irritasjon i øynene. Det er selvfølgelig veldig uvant, men fungerer greit. Selv om linser selvfølgelig er mye mer praktisk. Heldigvis skjer dette sjelden..

Kan høres ut som du rett og slett har litt lav tåreproduksjon. Mulig du kan dryppe noen dråper saltvannsløsning i øynene både før og etter ridning. Du kan jo høre med optikker angående hva som er best. Jeg vet igrunn ikke..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2004 :  13:59:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar, må bare rose deg for de gode svarene du bestandig har, uansett hva det blir spurt om. ;)

Har månedslinser, og kan dessverre ikke ha daglinser, siden de jeg har er spesiallinser, og i tillegg utrolig dyre. Skulle vel egentlig hatt harde linser.
Det som skjer er at i tillegg til å bli stive og tørre, glir de opp under øyelokket. Jeg vet ikke hvorfor, men det kan jo komme av luftmotstand o.l.

Briller hadde vært et alternativ, men det blir veldig dyrt å skaffe meg briller for ridning 1 - 3 ganger i uken. I tillegg, nå er jeg forfengelig, vil det se veldig rart ut med et colaflaskebunn-glass og et tynt ett. (et lite og et stort øye ;))
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2004 :  14:08:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Litt tatt ut av lufta, men... Hva med å prøve sånne "travbriller"? De er jo som solbriller, men noen er uten farge.. De tar av for luftmotstanden og burde hindre øynene å tørke ut... Verdt et forsøk?

Lykke til!

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2004 :  14:46:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tusen takk for svar, må bare rose deg for de gode svarene du bestandig har, uansett hva det blir spurt om. ;)

Tusen takk Er her alt for mye.. Mer i unnskylding for å ikke gjøre annet av fornuft (dumme, dumme meg..). Men er jo veldig mange andre her som også sier mye lurt. Det vil jeg også påpeke..

Og faktisk er det vel så viktig med de som stiller alle spørsmålene. Folk kommer jo opp med masse jeg aldri ville funnet på å spørre om. Enten fordi jeg kan det, tror jeg kan eller rett og slett med spørsmål jeg aldri har tenkt over. Dette er jo også noe man lærer av. Så faktisk bør man rose alle de som har de utroligste ting å spørre om også.. Faktisk kan ingen spørsmål bli for dumme mener jeg. Uten spørsmål hadde man ikke fått noen svar, og heller ingen debatt

Kopi av melding:

Har månedslinser, og kan dessverre ikke ha daglinser, siden de jeg har er spesiallinser, og i tillegg utrolig dyre. Skulle vel egentlig hatt harde linser.
Det som skjer er at i tillegg til å bli stive og tørre, glir de opp under øyelokket. Jeg vet ikke hvorfor, men det kan jo komme av luftmotstand o.l.

Briller hadde vært et alternativ, men det blir veldig dyrt å skaffe meg briller for ridning 1 - 3 ganger i uken. I tillegg, nå er jeg forfengelig, vil det se veldig rart ut med et colaflaskebunn-glass og et tynt ett. (et lite og et stort øye ;))

Opprinnelig postet av Formosissima

Kjedelig.. Jeg ville forsøkt å snakke med optikker. Mulig du kan få linser som ikke tørker så fort ut også. Dagslinser er veldig genialt, og heldige meg som kan bruke det. Kjedelig for de som ikke kan..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 25/04/2004 :  21:28:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Virker ikke som et greit problem det der... Jeg har faktisk aldri hatt problemer med linsene når jeg rir. Jeg er nok litt heldig.
Som spoff sier bør du nok snakke med optikeren din. De pleier jo å være veldig behjelpelige og gjør alt for kunden (iallefall her)

Lykke til.
Det er viktig å se når man rir...

Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 27/04/2004 :  13:15:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er også bruker av dagslinser, men har brukt omtrent alt annet også av linser. (6 mnd linser, mnd linser, natt og daglinser).
Men har aldri merket at jeg blir noe spesielt tørr av å ri/være i stallen, og det gjør jeg hver dag.

Men det går ann å få en liten flaske med noe øyevann(er til når linsene blir tørre). Har nemlig en hjemme som jeg fikk med på kjøpet sist jeg kjøpte linsevann. Den er liten og praktisk, og ganske grei å ha i lommen.

Men snakk med optikeren, de bør kunne anbefale noe.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.