hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HVITLØK OG HVITLØKSPULVER!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 HVITLØK OG HVITLØKSPULVER!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sle13
» VIP

Skrevet - 14/04/2004 :  19:00:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bare lurer på dette: hva er det egentlig man kan bruke hvitløkspulver til? på hvilken måte? om hvitløk er jo sunt for hesten, men åssen få gjitt det?

ellers all annen fakta om hvitløk og hvitløkspulver til foring til hest.....

carpe diem- grip dagen

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2004 :  21:33:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hvitløk brukes ofte til å holde fluene unna på sommeren, jeg kutter hvitløken i små biter og legger det i kraftforet da Laura ikke er så videre glad i hvitløk.
brukte det en stund i høst/vinter for det styrker imunnforsvaret, holder forkjølelse unna o.l....
ellers er det sikkert mange fler grunner jeg ikke vet om eller ikke husker også.....

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2004 :  13:40:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Hvitløk er sunt, og kan brukes til så mangt!
- Styrker immunforsvaret
- Blir mislikt av insekter, som fluer, mygg og knott
- Hjelper blodet med å kvitte seg med avfallsstoffer

Man kan gi det på flere måter:
- I hele eller oppdelte båter, blandet i kraftfor
- I pulverform
- Pelletsform
- Flytende

Hvitløk kan kjøpes mange steder, avhengig av hva man vil gi.
Båter i butikken, som tilleggsfor til hest via hestebutikker/forbutikker, som konsentrat i pulver/piller på apoteket etc.
Man kan også få tak i pellets med hvitløk, samt flytende hvitløk.
Det finnes ikke grenser, bare man gidder å lete!

Men ikke alle hester liker smaken av hvitløk, da må man nok ty yil utblanding i kraftfor, kanskje med en annen smakstilsetning som dekker litt over lukta.
Man kan også få tak i masse fine urteblandinger til hest som inneholder hvitløk.

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 17/04/2004 :  02:54:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Lurer bare på en ting..... At hvitløk er sunt er vel opplest og vedtatt for lenge siden. Men hvor sunt er det egentlig for hester? At hester spiser hvitløk i vill tilstand har jeg vanskelig for å tro.... Selv om noe er sunt så betyr ikke det at nødvendigvis er bra for hesten ens. Jeg sier ikke at man ikke skal gi hvitløk, men at man skal vite HVORFOR man gir hesten sin alle mulige saker - ikke bare "fordi det er sunt".
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2004 :  10:46:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kajsa: Nei, hesten ville nok aldri spist hvitløk i naturen, men den ville heller ikke spist kraftfor, eller funnet div. som urteblandinger, melasse, elektrolytter o.l.

Jeg gir hvitløk fordi det styrker immunforsvaret, og er ganske bra for fordøyelsen. Hestene mine elsker det, og det hjelper faktisk også på div insekter om sommeren. Hadde hvitløk vært usunt for hesten, ville X antall hesteeiere og veterinærer og homeøpater funnet det ut for veldig, veldig lenge siden.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.