hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke pris bør jeg ta??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvilke pris bør jeg ta??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

kvasil

» VIP

Skrevet - 22/03/2004 :  15:23:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal selge hesten min, en 10 år gammel vallak. men til hvilken pris?? synes pris er veldig vanskelig når det gjelder hest,både når det gjelder salg og kjøp.

Generelt:- Hesten min er en vallak, hannoveraner importert fra Latvia. Meget pen type, veldig typisk hannoveraner. Stor, kraftig, normalt høystilt. God gang, veldig godt skritt, krevende trav = stor i bevegelsene. Stor gallopp. Er ikke en hest man setter seg oppå og får til fra første gang ( med mindre man er berider da :) ), men en hest man må bli kjent med. Gått mange stabile LA klasser i dressur, kan alle øvelser til MB. Mye startet, men vært lite de siste to årene. Har pga eiers tid vært lite i stabil trening i det siste, og blir i sånne perioder litt fortung. Ellers en lett type i forhold til sin størrelse. Hoppet lite, men et sprangtalent - ble importert til Norge som spranghest. Tror han vil fungere som en fin kombihest.Har hatt hesten i 5 år nå.

Gemytt: - snill,veldig nysgjerrig, livsglad og knytter seg til eier - alltid kjekt å komme i stallen når hesten hilser med vrinsk ;) Snill mot skoer, veterinær, snill på tur, men lar seg påvirke av andre hester - hvis de er hyper, så blir han det også. Grei med lasting nå, men var det ikke da jeg fikk ham, så har alltid med et lonsjetau i tilfelle tilbakefall. Det har ikke vært et problem de siste 3 årene. Står som et lys. Har en leken personlighet, en hest som bør være mye ute og få stimulans fra andre hester. Står han for mye inne, blir han masete og slitsom.

Sykdom: har vært lite skadet/syk. Tråkket over, og ble behandlet med kortison. Ellers ingenting. Vaksine/ormekur/rasp osv er fulgt.

Utstyr: siden eier er temmelig lei av ridningen generelt,selges han med alt utstyrs - dressursal, hodelag vanlig/kandar, dekken, osv osv.

Blir glad for forslag til pris :)

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2004 :  00:06:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig vanskelig å si en nøyaktig pris, men du bør vel ta utgangspunkt i den prisen du kjøpte han for og hva han kunne/ikke kunne da i forhold til nå.
At det er en vallak, trekker ned i forhold til en hoppe og hingst (mulighet for avl), og det gjør også det at han ikke har vært i gjevn trening i det siste. At det er et sprangtalent er bra, men han burde vel ha noe å vise til i form av prestasjon på stevner osv. (Hvis du vil får prisen opp!).
Det er også avhengig av hvor du bor i landet og hvordan etterspørselen er der.
Forhør deg litt rundt, les annonser osv på hva lignende hester går for der du bor!

Jeg også synes det med kjøp og salg i forhold til pris er vanskelig, det er jo avhengig av så mye forskjellig!
Et litt egentlig sykt eksempel, er at Geir Gulliksen også var interessert i å kjøpe hesten min da jeg kjøpte henne( for å selge videre). Hadde han kjøpt henne, trent henne litt og startet litt med henne, ville hun vel gått for det dobbelte av hva jeg betalte, og det nesten bare på grunn av navnet hans! Så det er mye merkelig som spiller inn når det gjelder pris!

Forresten mange hester som ikke er lett å ri første gang man setter seg opp, men ut av erfaring merker man fort om det er noe man takler og om det er en kjemi. Er du ikke berider som du sier, kan man jo ikke forvente å ri perfekt første gang man prøver en hest!
Og ofte er det "vanskelige" hester som er gode hester (som det med stor gange- umulig å sitte ned på de første månedene!).

Vet ikke helt, men kanskje rundt 70000?? Er mest inne på priser på spranghester, og ser dessuten en veldig spredning i priser på hester slik som din.
Høres iallefall ut som en kjempefin hest! Lykke til med salget!

Hege
Redigert av - Hege J den 26/03/2004 00:08:08 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.