hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - aldersgrense på ridning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 aldersgrense på ridning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Pøbla

Skrevet - 21/03/2004 :  13:02:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg hørte en gang at det skulle komme aldersgrense på ridning i trafikken og sertifikat for å kjøre med hest på veg..! kan dette stemme?? hørte aldrig noe meir liksom

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2004 :  16:56:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, tro det eller ei: det er faktisk aldersgrense på å ri alene på tur. den er på 16 år, men det er få som bryr seg om den. det er en "sovende lov", og gjelder kun hvis det skjer noe.

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2004 :  18:18:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvor står den loven? Vet staller intern opererer med slike regler, men jeg kjenner ikke til noen slik lov. Vet at dette har vært diskutert. Både her, og i Rytterkontakt (nå kjent som bladet Hestesport) for mange år siden.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Pøbla

Skrevet - 22/03/2004 :  22:18:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okey.. For eg veit at eg har hørt/lest det en eller annen plass! men feikk aldri høre noe meir om det ble noe av liksom. Er nok ikke så mange som hadde brydd seg så alikavel nei... Gå til toppen av siden

*GuroL*

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  16:48:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.rytter.no hær står d svart på hvitt at d ikke finnes aldersgrense får hester i trafikken!!! syns da d e rart at d ska være d viss man da e på tur andre steder... d e jo i trafikken d i såfall burde være!!

Guro Emilie

værden e ikke sorthvit, men den har mange forskjellige grånyansa Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  18:16:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Var nettopp en jente på 10 år som var ute og red alene tur på hesten jeg har begynt å ri. Gikk som smurt ;) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  18:17:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er nok staller som eventuelt har interne regler. Og det har vært diskutert, men ikke vedtatt. Iom at linken med "hest i trafikk" etterhvert forsvinner fra NRYFs forsider som *GuroL* henviser til linker jeg opp selve artikkelen direkte her (så kan kanskje denne debatten ha litt verdi også om et par ukers tid også).
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 31/03/2004 18:18:04 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  11:48:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
da beklager jeg, har hørt det fra så amnge hold nå at jeg begynte å tro på det...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2004 :  22:21:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er 12 års aldersgrens på å ri aleine ut på tur!!!
Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Anna_sin_gamle_VIP

» VIP

Skrevet - 16/08/2004 :  14:51:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnna_sin_gamle_VIP  Svar med kopi av melding
Nei det er ikke 12 års aldergrense for å ri alene på tur. Det er isåfall bare på stallen du rir. Det ble diskutert å sette 16 års aldersgrense på turridning, ettersom man bør være stor nok til å kunne trafikkregler osv. Jeg tror ikke dette ble vedtatt, men mange ser på den høyeste graden av rideknappen som sertifikat til å ri alene på tur. Ihvertfall på rideskoler hvor man kan komme og leie hest. Da har man jo bevist at man kan trafikkregler og at man "kan" ri :)
Husk: Man blir aldri utlært, men stagnerer du- Gjør noe! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/08/2004 :  17:07:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Generelt syns jeg aldersgrenser er bare dumt.
Folk er forskjellige; til dømes kan noen 13 åringer være veldig ansvarsfulle og voksne, mens noen 18 åringer oppfører seg som drittunger, rett og slett.

Forhåpentligvis så fatter folk som ikke klarer å ri på tur/ i trafikken at de ikke er klare for det, og at det ikke bare er dem selv som kan bli skadet.. '
Såpass med dømmekraft bør alle ha!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lisa og Mr.Rufus Hjort

» VIP

Skrevet - 05/09/2004 :  21:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
heizann!!!
det er ingen aldersgrense konkret, men på de fleste ridesenter er aldersgrensen 16år. viss du ikke har hesten din på et ridesenter med de reglene er det bare å ri i vei!!!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.