hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Shabrack - hvilken type?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Shabrack - hvilken type?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2004 :  22:25:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Det finnes haugevis av merker på markedet. Men alle er ikke like gode, noen er lite holdbare, mister farge, har dårlig passform for hesten eller salen o.s.v.

Hvilke merker har DU gode erfaringer med?

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2004 :  23:16:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Klar favoritt er Hansbo. Mange merker jeg dog ikke har nok erfaring med til å kunne bedømme.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2004 :  23:29:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hansbo, Three Horses(?) og Finn Tack sine har jeg til nå likt best.
Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2004 :  01:04:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
liker godt hansbo, Finn tack og Equality Line. synes også høøks sine helt vanlige ensfargede(på side 57 i katalogen) er helt greie.
Liker IKKE three horses da de falmer sinnsykt fort.

Redigert av - BariolèMagique den 10/03/2004 01:08:06 Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 10/03/2004 :  02:11:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hansbo -kort og godt! Super kvalitet og fås i alle farger og "former". Både schabracker, tepper og annet fra Hansbo varer i årevis! Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 10/03/2004 :  08:29:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Hansbo ja, som alle andre her nevner!
Eller så liker jeg de fra Equliline. De er tykke og såpass stive (uten at de står av seg selv da), slik at de ikke krøller seg. Fornøyd med både sprang- allround- og dressur-variantene!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2004 :  21:58:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
kan noen sende inn en link til noe utstyr fra Hansbo? ble nyskjerri, siden så mange liker det merket
en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2004 :  08:57:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kan noen sende inn en link til noe utstyr fra Hansbo? ble nyskjerri, siden så mange liker det merket

Opprinnelig postet av epetra

Jepp!

Hansbo Sport AB

Det som er veldig morsomt er at du faktisk kan velge farge på shabrak med tilhørende farge på kantbånd (evnt ha flere kantbånd). Mange hestebutikker hjelper deg å bestille dette, men da må en jo vente da.. Men dersom du ikke finner akkurat den fargekombinasjonen du ønsker så kan Hansbo hjelpe deg Har sett at Ekeberg Hesteutstyr i Sarpsborg har en sånn "mappe" med de ulike alternativene stoff og kantbånd som finnes. Tipper de andre Hansbo forhandlerne har det samme.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 11/03/2004 11:08:20 Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2004 :  18:09:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Hos Equiline kan man også velge. Glemte i starten hvilke jeg liker og ikke... .

Men Equiline er i mine øyne ganske så suveren. Pr i dag har jeg ingen . Ingen som forhandler det her jeg bor... men takk og lov for internett, jeg kan bestille!

Hansbo er en annen jeg har likt tidligere. Har vært fornøyd med alle jeg har hatt, men merker nå at den ene som er i bruk virker stram over rygg/ manke - såfremt jeg fester den "riktig" på salen, forøvrig en helt normalt dressursal.

Eskadron har jeg også hatt (og har) et par gode fra. De ligger bra, holder seg bra (min eldste er 9 år gammel, og nesten like fin).

Kjøpte et par Finn Tack i vinter, og er ikke fornøyd. Festeanordningene er helt malplassert i forhold til min sal i hvertfall, så de benyttes på tømmekjøringsgjorden. Kjøpte ellers en (gudene vet hva) på Kneggen i vinter, og den er god! Neppe noe særlig fancy merke, prisen tatt i betraktning.

Jeg vil ha solide schabraker. Er "hysteria" ang. møkkete salunderlag av alle slag, og vasker dem ofte. Gamlemor byttet jeg på så og si hver dag når hun gikk i trening. Den trenden kommer jeg vel neppe til å snu på... Det med fargene er iofs ikke så viktig for meg da, kjøper stort sett hvite.

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 12/03/2004 :  11:01:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker uten tvil shabrackene fra BR best.De har et stoff på undersiden som holder hesten tørrere,samt at den ikke sklir.
Et annet pluss med BR er at du bestiller den i de fargekombinasjonene du ønsker.Ulenpen er at det er leveringstid på de.
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2004 :  17:14:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hva mener du med BR?
kan du sende inn en link til sider til det?

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2004 :  20:25:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
BR er vel "Jos Lansink"-merket vel? Forsøk på www.br.nl... Er det noen forhandler i Norge, eller må man bestille "utaskjærs"?

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2004 :  21:03:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har sett BR opp til flere ganger i Norge, men kobler ikke i farta hvem som forhandler dette merket. Har dog ikke erfaring med merket, så har lite å tilføye der også. Men finnes innenlands iallfall.. Oslojente vet sikkert hvem som selger.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 15/03/2004 :  10:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Beklager så mye,blandet med et merke jeg har på et dekken.

Shabrakene heter RG og er laget i Italia.
De har RG både på Paddock og Løwenborg.
Jeg har bestilt mine på Paddock,og du "setter" den sammen helt selv mht forstoff,farge på for og ytterside,kantebånd,brodering o.l. Jeg anbefaller da det foret som er "vafflet" det ligger veldig godt på hesten,samt at det holder hesten helt tørr.
Jeg har sett på Løwenborg at de har RG ferdigprodusert,men de har et annet for.Men man kan sikkert få bestilt på Løwnborg også.
En annen fordel er at men kan få skrittetepper,bandager,dekken o.l i alle farger og kombinasjoner så det står i stil til shabracken.

Redigert av - Oslojente den 15/03/2004 17:11:45 Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 15/03/2004 :  21:19:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Synes FinnTack sine er gode jeg! God kvalitet til en fin pris... Har kjøpt noen som kna brukest både på dressur og allroundsalen min. Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2004 :  09:46:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Har også en supergod en fra Bucas, (var en gang)cremefarget, den er *stoff* mot salen og noe nesten strielignende mot hesten, også er den fylt. Den transporterer bort svette og ligger utrolig godt på hesten. Den er også ganske stiv. Den er formsydd. Ulempen er at delen mot hesten tar til seg UTROLIG VANNVITTIG med pels i røytetiden, som er umulig å få av...
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.