hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - skritter du av hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 skritter du av hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  20:44:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
skritter du altid av hesten når du har ridd tur eller kanskje du bare strekker ut, eller hva gjør du?

mvh ronja&lady

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:30:49

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  21:07:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Jeg skritter av. Hvis jeg har ridd på bane skritter jeg av 5minutter på banen, og rir hjem til stallen. Fra ridebanen til stallen er det 10-15 minutter, så jeg skritter av lenge! hvis jeg har vært på tur er det en morsom bakke opp til stallen. Noen ganger traver/galopperer jeg opp den, da skritter jeg litt rundt(5minutter) før jeg går inn. Det beste for hesten er vel å bli skritta av i 10-15 minutter...

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  15:16:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg skritter av hesten etter hver tur... Da skritter vi oftest bortover en lang asfalt sidevei hvor det nesten aldri kommer biler. Det tar ca. 15-20 min tror jeg saa vi skritter av ganske bra og lenge:D Men alt dette vet du jo, for det er jo deg jeg skritter av med:p Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  15:16:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Ikke deg altsaa:p Bare sammen med deg.. hehe Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 03/02/2003 :  17:19:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skritter alltid av! Kommer ann på hvor hardt hesten er blitt trent også, skritter til hesten har roet seg godt nok. 10-15min er vel vanlig. Pleier ikke å tøye hesten jeg, så derfor er jeg nøye med avskritting. Har hatt en hest som var enormt stiv, 5 min ekstra skritt etter trening, og problemer var helt borte. Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  18:37:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg skritter alltid av hesten etter at jeg har ridd. Hvis man skal ri i ordentlig turområde her, så må man skritte 10 min på asfalt for å komme dit, og det er jo veldig fint, for da MÅ man skritte 10 min før man setter hesten på stallen.

Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  19:33:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Jeg skritter ned i 5 minutter, så setter jeg den ut på beite, så den skritter rundt på beite selv.

Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  20:22:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Jeg gjør som deg, Sweety89. Skritter hesten så mye jeg synest den behøver (alt etter hvor mye den har blitt trent). Pusten bør i allefall være "borte" (ikke borte i den forstand, men, ja.. ikke puste slik at neseborene går opp og ned i 180..) Hesten har godt av å skritte seg selv av også på beitet uten rytter på ryggen. (Ikke bli "innestengt" i en boks etter trening og bli stiv) Men det er en annen debatt...
Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  21:08:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Jeg skritter ALLTID min 15 min før og etter at jeg har ridd! Synes at alle burde gjøre dette!

-Milla
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  22:54:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Jeg skritter alltid av etter jeg har ridd. Vet ikke hvor lenge, hvis jeg har ridd på tur begynner jeg å skritte et bestemt sted, me nvet ikke hvor lang tid det tar å ri til stallen derfra.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2003 :  10:57:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Skritting 10-15 minutter er bra etter en treningsøkt. Om jeg rir på tur, skritter jeg alltid de siste 10 minuttene hjemover, da det også er naturlig etter terrenget (smalt, steinete med bekker og lave greiner). Siden jeg rir ut den veien på tur også, får jeg fin oppvarming på den strekningen, da den også er en slakk oppoverbakke.

Oppvarming er like viktig som nedskritting etter min mening...
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 11/02/2003 :  21:52:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
skritter alltid ned! har jeg ridd på banen pleier jeg å gå av og leie hesten. og hvis jeg har tid, tøyer jeg ut hesten etterpå..

Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2003 :  18:19:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig skritter jeg av!! Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  18:52:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
jeg skritter av hesten til den puster normalt og er begynt å tørke innenfra,slik at jeg kan slippe den ut på beite uten dekken.hun hater dekken =) jeg skritter jo til den er begynt å tørke, så tiden avhenger av hvor hardt og lenge jeg har ridd hesten. tror ikke hester skritter så mye av når de er ute på beite, min pleier i hvertfall å gå bort til matfatet med en gang. ( fri tilgang av høy)

varierer litt på om jeg rir i skritt, leier hesten eller tømmekjører den.
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  19:25:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skitter alltid av, tar av salen og rir barbak eller leier i minst 10 min!! Ofte 15 min og mer, tar små turer rundt nullen f.eks.!!!

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  22:56:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Til det jeg skrev over: etter at jeg har skrittet av 5 minutter, går jeg å saler av og leier henne til hun virker avslappa, og rolig. (5-10 minutter kanskje) Det er oxo litt koselig da. Noen ganger setter jeg henne i den litte "møkke padocken" vår. Der setter vi ofte hestene når vi møkker:P Da får hun skritta seg av selv, før jeg legger på dekken, og hun får komme ut til vennene sine;)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.