hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bandasjer....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 bandasjer....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2004 :  22:32:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
heisann....
hesten som jeg har på for(og har veldig lyst til å kjøpe) har veldig dårlige ben/føtter(forfangenhet og div), derfor har jeg begynt med arbeidsbandasjer(på frambena).
jeg har brukt de i ca 1 måned nå, men etter sommeren skal jeg jo mest trolig gi henne tilbake
da kommer nok ikke de til å kjøpe bandasjer eller kjøpe av mine for henne....

så: er det lett at hun blir halt hvis jeg slutter å bruke dem nå?

hun har ikke vært halt på 2 månder nå(nesten en sensasjon), om det er p.g.a bandasjene vet jeg ikke.... vil jo ikke sende henne tilbake(i det hele tatt egentli da) når jeg vet at hun antagelig ikke kommer til å bli ridd og brukt noe mye(hun var hjemme i 3 uker i sommer, kondisen var langt nede og hun var omtrent smellfeit etter det), men jeg vet jo ikke om det var graset eller eller dårlig trimm eller hva d var, vil jo ikke henge dem ut heller!

bare spør om det er noe mer dere lurer på

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99%

xxxx

Skrevet - 07/03/2004 :  01:20:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Bandasjer har ingen virkning på en forfangen hest.Der sitter problemet inne i hoven..så de må enten sprøytes,opereres eller ha spesialbeslag.

Bandasjering er forebyggende når det gjelder sene/leddskader.(Man avlaster da belastningen på kodene,akkurat som Anatomiske beinbelegg)

Redigert av - xxxx den 07/03/2004 04:06:54 Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 07/03/2004 :  10:24:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Som Chess sa, har bandasjene ingen virkning på forfangenheten. For å kurere dette må hesten ha mager kost - kraftig beite er det verste den kan gå på, så mye bevegelse som mulig og korrekt beskjæring av høvene. Det er ikke nødvendig med noe beslag. De skjuler symptomene, men kurerer ingenting. Man må gi hoven mulighet for å vokse slik den skal. Å la en hest med forfangenhet bli feit, er å gjøre situasjonen bare verre og verre. Faktisk er kosthold og mosjon det viktigste av alt. Det hjelper lite med god hovrøkt dersom det ikke blir gjort noe med resten. Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2004 :  11:05:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hei igjenn.
hun ble halt 2 ganger siden hun kom hit, den ene gangen var det noe med sena(hvis jeg ikke husker feil, kan se i loggboka i stallen)

men jeg har slanket henne mye da, vet ikke hvor lang tid jeg brukte, kansje en måned eller 2, nå skal hun veie rundt 450 kg, litt i overkant tror jeg, hun var i overkant av 500 før det.... men hun blir veldig fort tynn da....

hun får mye trim, alt fra 2-3 km til mye mer med mye springing!
er redd hun begynner å bli litt for tynn[:S]

til våren skal jeg sette henne på banen til hun er påvent gress så jeg kan flytte henne til en annen plass, på et museum hvor vi får stå gratis

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 07/03/2004 :  12:23:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Dersom hun fortsatt er forfangen, bør du ikke sette henne på gress i det hele tatt. Og selv om hun er blitt frisk, bør du være svært forsiktig. Har en hest førts hatt det, kommer det veldig lett igjen.

Lykke til. Håper det går seg til og du får en frisk og fin hest.
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2004 :  13:00:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg vat jo t hun kan få det igjen, det er jo defor jeg skal ha henne til på venning, blir nok ikke enkelt med en hest som tror på teorien "gresset er grønnere på den andre siden"
en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.