hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Soyaolje er billig hovolje!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Soyaolje er billig hovolje!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje H

Norway

Skrevet - 24/02/2004 :  14:18:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Jeg hørte at soyaolje skulle være innmari bra for hovene til hestene! Dermed så helte jeg soyaolje i den tomme flasken med hovolje, og smurte på som vanlig med pensel!

Dette har fungert kjempebra! Hesten min hadde skikkelig sprukkene og dårlige høver for en stund siden, men nå er de blitt SÅ mye bedre!

Noen andre som har brukt dette som hovolje?

Men jeg er like mye "fan" av pleie som kommer innenfra, tror nok det har mye med å gjøre at da jeg kjøpte hesten begynte jeg å gi vitaminer og ekstra fortilskudd. Tror vel kanskje det har vel så mye å si, som alt det vi smører på fra utsiden!

Hva mener dere?

Mvh
Silje H

xxxx

Skrevet - 25/02/2004 :  08:14:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Jeg har ikke så mye til overs for olje generellt,til daglig bruk på høver,da det tetter porene.Kun til stevnebruk for min del.
Gå til toppen av siden

nina74

» VIP

Skrevet - 28/02/2004 :  17:35:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må si meg enig med Chess her, oljer tetter porene og hindrer naturlig fuktighet å komme inn i høvene, og er således ikke noe en bør bruke for ofte. Foret har nok stor innvirkning, så et velbalansert for er absolutt viktig.

For hester med dårlig hovkvalitet, har jeg hørt at honning påsmurt helt øverst på hovkapselen har bra virkning.
Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 01/03/2004 :  07:58:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Hmmm. for evt misforståelser:
Jeg bruker IKKE hovolje ofte! Men som chess sier, til stevnebruk! Men likevel, soyaolje er jo billigere enn vanlig hovolje, og høvene blir like "flotte" å se på som ved hovoljen...

Men som sagt, tror fortsatt at det som kommer "innenfra" (Gjennom for etc.) har den beste virkningen!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.