hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En god hest? En god hesteeier?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 En god hest? En god hesteeier?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Magette

Norway

Skrevet - 30/01/2003 :  21:45:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Hva er en god hest og hva er en god hesteeier?
Nå tenker jeg på sånn grunnleggende ting=)

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:04:10

lulla

» VIP

Skrevet - 30/01/2003 :  22:45:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja jeg tror at hvordan hesten oppfører seg har mye og si på hvordan rytteren oppfører seg.. er rytteren nervøs når han/hun er i nærheten eller rir hesten, tror jeg hesten oxo blir letetre nervøs. der er og hvis man er agressiv mot hesten kan hesten bli aggresiv mot deg.
har ikke tenkt såå mye over det men det er vell igrunn sånn.. at hesten blir omtrent sånn som man oppdrar den.. enig??
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2003 :  09:06:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
En god hest er en hest med harmonisk og funksjonelt bygget kropp, gode, sterke bein og høver, samt et intelligent hode på toppen. Har hesten alt dette, kan du gjøre den til en så god hest du er i stand til selv.

En god heste-eier er vanskeligere å si noe om, fordi vi alle er så forskjellige og ser så forskjellig på dette.
Mitt syn på det er vel at det bør være 2 ting som kjennetegner en god eier. At vedkommende er rettferdig mot hesten utfra hestens utgangspunkt, og at vedkommende ønsker å lære mere om hest. Er disse to tingene til stede har man et godt grunnlag for god utvikling!
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 31/01/2003 :  10:17:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
En god hest og en god hesteeier - i samsvar burde det være en eier som får formidlet sine budskaper til hesten uten å måtte hyle, skrike dra eller mase, men med enkle komandoer vil la hesten forstå nøyaktig hva man er ute etter. En god hest er en som er våken og mottakelig for det minste lille tegn fra eier.

En hesteeiere som er ydmyk og villig til å hele tide lære og å forbedre seg har vel også de mest optimale egenskapene for å kunne være en god hesteeier. En som kjenner sine egne begrensninger og vet å ta hensyn til dette.

Vil si eiers behandling av hesten er avgjørende for om hesten blir en god hest eller ikke...

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2003 :  10:45:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Er enig med Cowgirlchris: en god hest er en hest som har en harmonisk og funksjonelt bygget kropp, gode sterke bein og hoever, samt et intelligent hode paa toppen. Synes det siste er veldig viktig:)

En god hesteeier skal vaere aapen for aa laere nye ting, ydmyk, tolmodig og ha en god dose innsatsvilje...
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  12:42:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med cowgirls !!

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2003 :  08:02:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
For meg må hesten gjerne være styggere en nøkken, men være frisk og snill. Et godt gemytt er det første jeg ville sett etter om jeg skulle hatt meg en ny hest. Så god fysikk, dvs sterke høver, gode steg osv. Min egen hest var bare 3 da jeg fikk henne, og det eneste hun hadde var et fantastisk gemytt og god fysikk=) DET kjøpet angrer jeg ikke på...

En god hesteeier kan sine saker, er kald i stygge situasjoner, og for ikke snakke om være oppriktig glad i hesten sin og vise det til hesten:)

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.