hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Energi tilskudd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Energi tilskudd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

PETI

Skrevet - 21/02/2004 :  18:59:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg trener aktivt dressur og sprang med min hest og er på jakt etter et godt og effektivt ENERGI TILSKUDD SOM VIRKER......
Jeg har prøvd noe tidligere men trenger gode erfaringer på noe som beviselig gir ekstra energi.
Jeg har hat hesten lenge og har forsket og prøvd mye forskjellig for. Nå forer jeg på et nøye beregnet forprogram med kvalitetsfor beregnet for hester som trenger noe ekstra energi. Dette er den foringen som har fungert best for min hest, men jeg trenger et tilskudd for de periodene hesten skal yte litt ekstra.
Hesten er frisk, skadefri og i god fysisk form.

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 22/02/2004 :  15:21:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hei!
Kan du ikke skrive mer om hva slags hest det er, ca vekt, rase, og hva den får pr dags dato? samt hva du har prøvd ut før?
Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 22/02/2004 :  23:01:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Det finnes en flere effektive produkter for å gi hesten mer energi, men som "xxxoooxxx" sier er det nødvendig å vite mer om hesten og det du fôrer med nå for å kunne anbefale noe. I mange tilfeller er det tilstrekkelig å gi hesten elektrolytter i forbindelse med hard trening for å gi den litt ekstra "gnist". Ved å velge elektrolytter som løser seg opp i vann, kan man også sprøyte dette direkte i hestens munn for hurtigere effekt. Dette vil da virke som en effektiv "energy booster", uten å bli særlig kostbart. Dette forutsetter at fôrplanen din ellers er korrekt balansert.

Mvh.
Tonje
Gå til toppen av siden

PETI

Skrevet - 23/02/2004 :  09:46:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten er en halvblodsridehest på 165.
Den står nå på 6-7 kg høy av meget god kvalitet ( analysert ) + "noe" fin silo ( analysert ) for smaken skyld ( ca 1 kg. vått ).
Av kraftfor får den:
Spillers instant enery 3-4 l. ( hvor halparten erstattes med Spillers high fiber før hard trening ), 2-3 l. hel havre+ 1 l. tørr betfor målt før den bløtlegges.
I tillegg FK vitaminer, ekstra E-vitaminer, ekstra B- vitaminer ( forgjær )+ salt. Kan også gi olje.
Som sagt er jeg fornøyd med det jeg forer med og kan selv fritt regulere etter hestens hold som forøvrig er litt for god ( ! )
Dette prøver vi å gjøre noe med ved å sette opp treningsintensiteten og kjøre endel intervalltrening.
Pelsen er flott og hesten er fint muskulert, så den får nok i seg det den trenger....men jeg vil gjerne ha et forslag på det lille ekstra som hesten heller ikke vil legge på seg av.
Jeg bruker elektrolytter på sommeren, men har ikke prød å gi den annet en i foret. Kanskje den får en bedre virkning ved direkte innsprøytning.
Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 23/02/2004 :  10:02:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Peti!

Dette virket på meg som en "strevsom" og noe ubalansert fôrplan. Om du sender meg en e-post med enda litt mer info, kan jeg gjerne "se på" fôrplanen din om du vil. tonjeml@hotmail.com

Elektrolytter er for mange hester like viktige på denne årstiden -det er kaldt og mange hester drikker rett og slett for lite vann. Gi hesten salt hver dag og elektrolytter etter behov.

Mvh.
Tonje
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.