hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruk hjelm!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Bruk hjelm!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ingrid Julia

Norway

Skrevet - 18/02/2004 :  12:56:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.adressa.no/midtnorge/article.jhtml?articleID=473552

og

http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20040216/NYHETER/102160016/-1/NYHETER

Så kanskje man ungår slike tragiske ulykker...

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2004 :  14:57:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
det er synd at noe sånt må skje før noen reagerer, å deretter har på seg hjelm.
jeg skal ikke si så mye, rir noen ganger uten hjelm fra trøa/beitet, men jeg har bestemt meg for at d skal d bli en forandring på!

håper det er mange som bruker hjelm, ALLTID når man sitter på en hest nå, d skal værtfall jeg!

d er litt dumt at i den ene annonnsen står det ikke at han ikke hadde hjelm på seg. er sikkert noen 100 stykker til som ikke vil la barna sine ri nå

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 18/02/2004 :  16:50:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Å ri uten hjelm er som å kjøre bil uten sikkerhetsbelte, eller enda verre: Hoppe fallskjerm uten fallskjerm...? ;)

Poenget er: Hjelmen finnes for at vi skal bruke den! Javel, den er varm og ekkel om sommeren, og vi blir klissvåte i håret og tomatrøde i fjeset. Men la meg heller svette noen kilo av kroppen, enn og ende opp som en "grønnsak" etter en ulykke.

Hesten er et dyr, selv om den er snill og rolig, kan vi aldri vite hva den kommer til å gjøre, og vi vet heller ikke hva andre faktorer rundt oss gjør. (andre hester, barn, sykler, biler, fly osv...)

BRUK HJELM!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 19/02/2004 :  10:03:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Er såå enig! Blir enomrt irritert når jeg ser folk ri uten hjelm! Jeg er ikke så fanatisk opptatt av å la være å gjøre ting fordi man "kan falle av", tvert imot nesten. Folk har godt av å falle av litt i ny og ne, men jeg bruker ALLTID hjelm!
Har vært på rideleir et par ganger, skal ikke oppgi stedet, men der rir alle proffene uten hjelm til tross for at alle på rideleiren får beksjed om at man må på død og liv ri med hjelm UANSETT hvor flink du er! De fleste toppryttere rir jo alltid uten hjlm, voksne ryttere også, hva slags beskjed gir det til de litt yngre? Har mange ganger hatt lyt til å ri uten hjelm,. Jeg har eid hesten in i 1 år nå og ridd henne i ca 4-5år før det, jeg ahr aldri falt av henne, men hva om det skjer?Bedre å være føre var sier nå jeg
Ellbell&Thirledyret

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Rufse

» VIP

Skrevet - 01/03/2004 :  04:04:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelm ja.... fornuftig å bruke!

Min datter falt av hesten (166høy) på sin første ridetur. Selv om eier gikk å leide hesten, og hevdet at det ikke var så "farlig" då, skjedde det. En bil som kjørte forbi, lagde et smell - som resulterte i at hesten reiste seg på bakbeina. Og da er fallhøden opp imot 2 meter!
Nå endte det bra, kun blåmerker. Men hun kunne vært mer uheldig i fallet - og i værste tilfelle ha blitt lam/omkommet!

Neste gang hun skal ri, blir det MED HJELM!! Forøvrig tok hun skrekken - og har mistet lysten på å ri.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.