hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan løshoppe???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hvordan løshoppe???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Royal135

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2004 :  10:47:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde et spørsmål om hvordan få hesten min roligerer på sprangbanen, fikk jeg et forslag om løshopping... Så da lurer jeg på hvordan man gjør dette... Det hadde kanskje vært moro å prøve det...

TML

Skrevet - 19/02/2004 :  14:36:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Hvis du har anledning ville jeg fått med noen som har erfaring med løshopping og oppmåling av avstander etc. Jeg vil anbefale kun 1 hest av gangen. Lag en "gang" hesten løper i, dette gjør det lettere for hesten å forstå hva du ønsker at den skal gjøre. Vær flere personer på banen som rettleier hesten rundt, pass på at man ikke "maser og jager" for mye før hinderne, men gir hesten tid til å hoppe. Lag gjerne en liten kombinasjon, hvor man feks lar de 2 første hinderne bare er bommer på bakken til og begynne med. Her bør du få hjelp til å tilpasse avstanden slik at denne passer til din hest og "anridningen". Pass på at du ikke blir for ivrig og setter hinderne for høyt!! Om hesten løper "inn" i hinderne og river, så bare fortsett og la den få tid til å finne ut av det selv på lave høyder uten noen form for straff! -men igjen vær obs på at avstanden er korrekt. Håper du forstår min forklaring, og at dette hjalp deg et stykke på vei...

Lykke til!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.