hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvordan bli travtrener?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 hvordan bli travtrener?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2004 :  16:43:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
heisann!

vurderer litt hva jeg skal gjøre til høsten, og har egentlig lyst å ha mine egne travhester en gang i fremtiden, trene dem, og starte med dem... men så lurer jeg litt på hvordan det fungerer?
føler jeg har hørt at for å starte/trene løpshester, så må man være en godkjent trener selv.. stemmer det? og da er jo spørsmålet: hvordan bli travtrener? hvilke skole/kurs må man ta?
eller er det slik at man kan gå i praksis/lære hos en allerede godkjent travtrener, og så bli utdanna den veien?
må man gå en spesiell skoe/linje først eller??
hmm... litt mange spørsmål, men jeg er litt forvirra.. og håper noen kan hjelpe meg! eller si hvor jeg kan henvende meg for å finne svar??
takker på forhånd!

Skriver May

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2004 :  11:16:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Har å tænkt å bli travtrener og muligens kusk åsså.
Har gådd grunnkurs naturbruk og VKI hest på Senja vgs, å går no agronom, men d siste e jo da ikke nødvendi førr å gå vidre me hæst.
Vidre skal æ ha 2 års lærlingetid på en travstall hos en godkjennt travtrener. Det avsluttes da me en prøve, å om bestått får du da fagbrev.
Håpe d hjalp litt!! :)
*Linda*

Du skal behandle din dårligste hest like bra som din beste.. Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2004 :  12:21:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
hei igjen!
jo.. hjalp jo litt.. men jeg har gått GK Allmennfag å så Vk1 resepsjonsfag, nå siste (av to år) i llære på et hotell.
Så lurer ennå litt på om jeg da må ta grunnkurs og vk1 om igjen? eller kan jeg begynne i lære de to åra og ta fagbrev?
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 22/02/2004 :  16:36:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Litt feil at det bare er læretid.... først må du ha masser erfaring... så søker du på trenerskolen (se på starum sine hjemmesider). Der er det både teori og praksis.. Å bli travtrener i norge og tjene på det er vanskelig. man bør ha veldig veldig mye erfaring.

Man kan likevell starte hestene i løp uten å ha gått trenerskolen
Gå til toppen av siden

knights_kind
» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  16:49:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei !

Du kan gå GK, VK1 (innen hest) og 2 år i lære innen hest(jobbe hos en travtrener).
Og da få fagbrevet for hest. Så kan du søke på Travtrener avd 1 på Starum
(eller utlandet), og når du har bestått avd 1, må du ta avd 2. Men du kan
også søke på travtrener utdanningen hvis du ikke har fagbrevet i hest, MEN
da må du jo ha en del erfaring innen det emne, tror du må ha 5 år med erfaring.
Håper det hjalp litt ..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.