hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Travere(kaldblods)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Travere(kaldblods)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2004 :  19:16:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg verken eier eller har eid noe kaldblodstraver selv, men jeg steller jo!

Har stellt maaange kaldblodser på den stallen jeg steller på, så kan ikke nevne alle! Men en av dem(og den som har kjørt inn mest), er Sagi Knut. Han har kjørt inn 2.947.854 kr, men han står desverre borte til trening nå for tiden! så steller ikke han lengre.
Moren hans glanstora har kjørt inn 252.500 =)

den dagen jeg får meg traver, håper jeg at den også kjører inn noe!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

tim il

» VIP

Skrevet - 05/11/2004 :  09:44:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei. jeg har eid steigen berta før! ho va prøvd i trav før vi kjøpte ho på sommeren 2000! ingen har klart å få ho til!! så æ begynnte å trene berta til å bli traver.så i juni 2001 klarte berta prøveløpet ,så da var ho klar for løp! prestasjonene til berta varierte,litt opp å ned,men mest opp berta tjente ca 5000 i 2001(4 løp),ca 21000kr i 2002 og ca 16000 kr i 2003! og bestetid blei 1.35.8a. så da sesongen va over i harstad i oktober 2003,så valgte æ å selge berta(noe jeg angrer på)orka ikke plage ho lenger med trav,ho va litt for galopp lysten! så hu blei solgt som ridehest. så i oktober 2003 kjøpte æ mæ en 3 års kaldblodsvallak etter ilmin,som heter tim il. han er en liten hissigpropp,ikke gal men litt frisk. han klarte prøveløpet i juni 2004. men det er ikke blitt nå starting på tim,pga han har litt ont i en fot,han har støttebånd skade på venstre fram fot! men alt går bra så vi får vente i spenning til næste år,når sesongen i harstad starter! glæde mæ masse mvh karina og tim Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 09/11/2004 :  16:17:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hei.. Jeg har et 3 mnd. gammetlt hoppeføll, som heter Madam Fame.. Hu e etter Callie Elling, ho tjente snaut 500000 kr i løpsbanen.. Så har vi Lady Sunflower 90000 kr. og hennes to ustartede avkom.. en toåring og et te føll..

Tidligere hadde vi Scan Thunderheart, Arnies Super Angel, Zico Spirit (gamlehesten min)

Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  11:21:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jg kan ikke lenger besøke hestene jg har hatt på for han jg lånte dem til var så misfornøjd.. hun var for tynn.. mn d var d jo de som jg hadde hesten sammen med sin feil.. skal ikke lege skylden over på andre.. mn de skulle kjøpe mat og d gjorde de ikke.. jg betalte 5000 på den hesten mns de betalte 300 på litt kraftfor.. så hadde hun bare en sko men d var jo fordi at skoeren ikke kom... jaja d er iriterende mn sant... huff jg måtte jo kjøpe til et helt fjøs også.. sagflis og høy spiste de forbanade oksene.. måtte passe fjøset mange ganger også..
HÆRREGUD
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  11:31:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har jo kaldblodstraver selv, men bruker ham ikke til trav. Han har kun "dratt inn" 4 eller 8 tusen... Husker ikke, siden jeg ikke bryr meg om sånt.

Det som er viktig for meg er at han er sunn og frisk og verdens største go-klump!

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Redigert av - Cowgirlchris den 16/11/2004 11:34:15 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  11:31:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hestedilla2;
Din lærepenge er: Ikke ta på deg hest på fór om du ikke har penger til å gi hesten det stellet og den maten den trenger. At hovslageren ikke kommer er greit i 1 uke, så er det ikke greit lenger. Da må man mase eller ringe en annen. Står hesten igjen med bare 1 sko, så tar man av den også. Det hjelper ikke om man "skulle" være to om økonomi og ansvar dersom den andre ikke stiller opp. Da må man enten ta det alene eller ringe eier og levere tilbake hesten.

Eieren har min fulle forståelse for at han var misfornøyd. Hadde det vært min hest jeg stolte på andre om, så hadde jeg vært hoppende forbanna...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  17:42:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kaldblodshoppa mi har ikke sprunget inn stort, faktisk så lite som ingenting, hun ville så gjerne, men stresset så fælt, gikk bare i passgang (en fin dressurhest har hun imidlertid blitt med årene):) Avkomma hennes har sprunget inn litt da;) Kanskje føllet hun venter i april blir en ny stortraver, hvem vet?

Men jeg var så heldig å ha sommerjobb i stallen til Jon Høgstad da jeg var mindre, og de fleste travinteresserte hvem vel hvilke hester som kommer derfra, nemlig de berømte Jo'ene:) Jeg fikk ri og kjøre med Rigel Jo (var ikke rent lite stolt da gitt, er vel den mest verdifulle hesten jeg noen gang kommer til å sitte på tenker jeg):)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 17/11/2004 :  12:29:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Cowgirlchris: Jg hadde hesten sammen med to andre jenter!! jeg hadde d fordi da hadde vi rå.. men de betalte ikke som de skulle..... At plutselig de ikke kunne betale..jg måtte jo betale for helle fjøset hans også.. Du kan tenke deg.. og desutten kan jg ikke ta av skoen... jg var redd for og ødelegge hovene!!! Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 17/11/2004 :  12:34:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uansett så stolte jg på dem... å at de ikke var til og stole på var ikke min feil... her jg bor er d velldig litte.. han kommer når alle hestene skal ha sko.. og d er noen som aldrig skal ha skoer... Hesten fikk d stelle den trengte.. hun trivdes men fikke for litte mat.. d er jg lei for.. når jg blir koformant så har jg penger til og gjøre opp for mg at hun var tynn..
han var i så fall fornøyd med den første hesten
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2004 :  12:53:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner at du stolte på dem. Ellers hadde du sikkert aldri gått inn og avtalt å ha hest sammen med dem. Men jeg skrev også at du må ha mulighet til å ta over ansvaret selv, og om det ikke går, skal du ringe eieren og si at du ikke kan ha hesten lenger fordi det blir for dyrt eller at de andre har brutt avtalen eller uansett hva som er årsak. Vær ærlig og legg det hele fram slik det er. Hvis du hadde ringt og sagt; "Dette går ikke! Hesten får jo ikke nok mat engang!" (for eksempel) så tror jeg at eieren ville blitt mindre sur på deg enn han ble.

Hovslager; du bor på et lite sted, og han kommer ikke før alle hestene skal skoes. Samtidig sier du at ikke alle bruker hovslager på hestene sine engang. Det må jo skyldes ett av to ting; at de ordner det selv (sko eller barfotstell), eller driter i beina til hestene sine. Håper det var av første årsaken... I så fall vil det jo være noen du kan spørre om hjelp til å få av en sko uten å ødelegge hoven på noe vis siden du var redd for å gjøre det selv.
Hovstell; hester trenger stell av høver hver 6-8 uke, og noen hester trenger det enda oftere. Når tre sko er falt av skyldes det enten lang tid siden sist stell, dårlig hovslagerjobb eller dårlige høver. Ved dårlige høver trenger hesten stell enda oftere enn andre hester, og man bør gjøre noe både hovpleieteknisk og fórmessig for å endre på dette.

Du sier du skal "gjøre opp for deg for at hesten var tynn" når du får konfirmasjonspenger. Jeg skjønner ikke helt hva du mener der... Skal du betale en slags "bot" for at hesten ikke fikk den maten den trengte?

Kanskje litt stygt av meg, men jeg kom på en "vits" jeg hørte av min gamle hovslager. Den er jo noe å tygge litt på for alle og enhver...;

Det var en mann som hadde en hest. Han gav den mindre og mindre å spise for hver dag. Plutselig en dag lå hesten død da mannen kom i stallen... "Søren óg!" sa mannen; "Nå som jeg nesten hadde fått avvendt den!"

Med vennlig hilsen Line, som skjønner du har fått en utrivelig erfaring.

Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 19/11/2004 :  12:36:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har sikert rett... d er bare jg som ikke vil inrømme at jg tok feil...
Jg har snakket med eieren... han sa at han hadde satt bort hester som var mye være en den han fikk tilbake fra mg... mn jg får komme og hilse på hestene... gjøre opp for mg vil si at jg betaler penger... fordi jg har dårlig samvitighet. d håper jg du forstår.. Helle mitt liv har jg vært hestegal... mn jg kan ingenting md foring...(litt) den første hesten jg hadde hjalp moren min mg.. jg trode jg kune klare d.. mn d gjorde jg ikke.. Jg skal på et ridesenter.. håper de kan lære mg litt... I så fall har jg dårlig samvitighet...

Ps:vist den vitsen var ment på mg... så hvar d både frekt å sårende.. jg mente ikke at d skulle bli sån
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2004 :  13:15:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei. Den vitsen var ikke ment på deg, men som et lite tankesprang til det at mange har hest uten å kanskje vite så mye om hva de trenger eller trives med... Den er et eksempel på den type humor en finner i mitt hjemdistrikt (Prøysens hjembygd), der ironi er mye brukt. Vitsene her oppe har ofte en slags underliggende moral i seg samtidig som de kan få en til å humre litt for seg selv.

Jeg synes nesten at du burde få bruke de pengene til noe annet enn en slags "bot"... Kanskje til bøker om hest, fóring, helse osv. og noen flere kurs så du får mere kunnskap? For interessen din er jo sterk, og du burde fått anledning til å bygge på mere kunnskap slik at du etterhvert føler deg tryggere på at du vet nok til at en hest får det bra i din varetekt.

Du har vært veldig uheldig siden du både skulle ha hesten sammen med folk som brøt avtalen og stallet den opp et sted de stjal maten du kjøpte. Kanskje det finnes en stall i nærheten hvor noen som eier hest trenger en stalljente/hestepasser eller fórrytter? Da blir ikke ansvaret så stort, samtidig som du kan ha andre rundt deg å spørre om ting du lurer på.

Lykke til, og vit at vi alle har gjort våre små (og kanskje noen store) tabber opp igjennom livet!

Mvh Line.

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/11/2004 :  20:26:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en nydelig fem år gammel varmblodstraver etter Horton og Lucky Twin, han er ikke innkjørt engang så det eneste han har vunnet er hjertet mittJeg forguder den koseklumpen
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 01/12/2004 :  17:14:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk cowgirlschris..
Det høres ut som om du har mye ærfaring..
Jeg kan jo altis spøre deg i fremtiden:) vist d er greit for deg.. Du har fått meg til å tenke:)

Unnskyld for og bli så sur for den vitsen:) Tilgit??
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2004 :  20:55:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Alt i orden! Du kunne ikke vite om vår sære humor her oppe... ;-) Det er ikke alle som synes Prøysen skrev morsomt heller, men mange av uttrykkene han skriver om lever den dag i dag.

Bare spør meg om det er noe du lurer på av mere privat karakter. Bruk gjestebok, message-ordningen eller mail meg på hotmail. Adressen finner du på vip'en min!
Ha en fin advent!

Mvh Line.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.