hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er pelham et sterkt bitt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Er pelham et sterkt bitt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

beno

Innlegg: 77

Skrevet - 02/06/2011 :  21:49:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på om noen der ute kan svare meg fordi jeg er så usikker på hvor sterkt er et pelham bitt for hesten? Jeg har en spranghest på 9 år som overhodet ikke har tatt støtte på tøylen eller knekt i nakken på noe av det jeg tidligere har prøvd. I sprangen er det ikke noe problem, men i bakkeridningen er det jo både ubehagelig og dumt at hun ikke jobber med ryggen. Gode ryttere med mye mer erfaring enn meg har heller ikke fått det til. Men, nå har jeg forsøkt å ri med et gummipelham og hun fungerer så mye bedre. I skritt og trav går hun nærmest i fin og stabil form, mens hun protesterer og blir trippete i galoppen (kanskje fordi det er tungt for henne?). Jeg blir imidlertid veldig usikker på om dette er bra når det plutselig kan virke så fint. Det siste jeg vil er å gjøre noe som er vondt for henne. Hun blir veldig lett og fin i hånden også så trenger ikke bruke hard hånd. Noen der ute som har erfaring og vet mer ?
Redigert av - beno den 02/06/2011 22:28:33
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.