hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nyttårsaften???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Nyttårsaften???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2009 :  16:13:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg gjør overhode ingenting, opplever at eiere som ordner og styrer og lager et evig kaos og er i stallen halve natta, stresser hestene 100 ganger mer enn og bare la de være i fred.

Når ellers så rolige mennesker som fleste hesteeiere er, blir helt på tuppa og starter med sekker og cder, mengder med mat, bomull , svamper, ørehetter og ivrige besøk i stallen, da blir alt bare rot.

GODT NYTT ÅR

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Jeg er enig med deg i at man ikke skal dulle og lage for mye ekstra oppstyr for hestene rundt nyttårsaften, men her gjelder det også såklart og se an hestene. Noen hester er faktisk så redde vettskremte at man må foreta seg enkelte tiltak for å hjelpe dem igjennom denne natta. Både for å unngå skader og for å forebygge at overføring av frykt sprer seg til resten av hestene i stallen. Dette er jo noe enhver hesteeier vil lære seg desto lenger enn har eid hesten(e).

Her hjemme har vi 2 veldig rolige hester som fint klarer seg uten for mye panikk og dilldall nyttårsnatta, men den tredje hestene er så redd at han kan skremme opp en "stein". Så av hensyn til alle de tre hestene, har vi flere tiltak vi setter igang hvert år før nyttårsaften. Og nå går denne årlige natta bare bedre og bedre. Så alt med måte og man må såklart se an hver enkelt hest for å finne ut hva man evt.må gjøre.

Men som du skriver; Alt med måte

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 02/01/2009 :  02:02:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - var lat idag, da noen spurte om å få låne hesten min til å leie noen søte, små barn på juleferie hos sin tante, som har en av de andre hestene i stallen...
Men, fikk høre at alt hadde gått greit nyttårsnatta - ikke at jeg var nervøs for min gamle dame, men det er et par varmblodser og en araber i stallen, som kaaan være litt nervøse. Men siden lyset hadde stått på, og hestene hadde fått litt ekstra mye høy å gumle på, hadde alt vært rolig.

Men hvis noen har hatt urolige hester, kan det være nyttig å høre hva som ble gjort og hvordan det gikk.
Noen råd er dyre, men her på Hestemarked er de "billige", og så kan man selv vurdere hva man vil gjøre.
Håper aller hadde en hyggelig nyttårsaften!
Gå til toppen av siden

JanitaOgQueenie

Skrevet - 02/01/2009 :  12:42:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
DET GIKK KJEMPEFINT :D
Er superfornøyd med "resultatene". Naboen som ikke bor så veldig langt unna oss, hadde veldig mye raketter, men hestene reagerte ikke :)
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/01/2009 :  21:03:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unghingsten (som ble 2-åringen i det rakettene smalt) gikk på beitet som normalt sammen med en annen unghest. De reagerte ikke. Ei heller varmblodsen min som stod på stall.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.