hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten drikker altfor lite......
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hesten drikker altfor lite......
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2008 :  12:24:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Trenger noen tips til hvordan man kan få hesten til å drikke mer. Har en hest her som drikker altfor lite, og kunne trenge noen flere gode råd.

Hesten får alltid salt i foret sitt + fri tilgang på saltstein.

Hva kan jeg blande i vannet dens for å friste den til å drikke mer?

-Har prøvd Melasse (dette funker, men trenger litt flere tips.

-Små eplebiter i vannkarret.

Har du noen flere gode råd å komme med?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

mariakaogcindy

Skrevet - 08/11/2008 :  19:26:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min shetlands hoppa drakk ingen ting når hun sto inne om natta, men drakk masse vann med en gang hun kom ut. Jeg begynte å putte havsalt i vannet og nå drikker hun inne Men nå går hestene mine på utegang da så dette er ikke noe problem lenger, men du kan jo prøve det

Hvis du har vannkar så heng en bøtte ved siden av med litt havsalt i... Tror jeg tok 45ml i en bøtte på 20 liter jeg
Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2008 :  15:37:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Raspe epler og gulrøtter og putte dette oppi vannet og la smaken få sette seg litt i vannet før det gis. Funka da Brando var syk og ikke ville ha vann...

Løs opp lucernepellets i vannet og gi dette som en TYNN suppe...

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Husanprinsen

Skrevet - 05/12/2008 :  18:32:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv å ta eplejuice oppi vannet, da får vannet eplesmak :-)) Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2008 :  19:12:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Min hest drikker lite både ute og inne... det jeg gjør for at han skal drikke nok er å gi han lunket eller temperert vann.. han drikker nemlig ikke hvis vannet er kaldt. Selv ikke på sommeren...
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2008 :  21:53:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Min hest drikker lite både ute og inne... det jeg gjør for at han skal drikke nok er å gi han lunket eller temperert vann.. han drikker nemlig ikke hvis vannet er kaldt. Selv ikke på sommeren...

Opprinnelig postet av Lene23

Takk for tips. ja vi gir alltid temperert vann her. Har også den erfaringen at hester drikker mer når vannet er lunkent.

Nå ser det imidlertid ut til at den velse tassen har begynt å drikke mer normalt igjen. Så dette ser ut til å ha ordnet seg nå.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2008 :  23:47:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Bøtte er ofte mer tiltalende enn vannkar. Med lunkent vann som flere har nevnt her.

Ikke noe med vann å gjøre, men apropo salt er det anbefalt at man enten blander salt i foret eller tilbyr hesten saltstein. Blander du salt i foret regner jeg med at du uannsett har kontroll på at hesten får i seg nok salt.

Du kan spe på med litt vann ved å blande vann i kraftforet/lage grøt.

Ellers har jeg ingen bedre ideer.. Også hørt om folk som putter i juice, men aner ikke hvordan det fungerer. Kan kanskje hjelpe for noen.

Ellers ville jeg sjekket dette med veterinær. Om hesten ellers viser seg å være frisk, og alt ser bra ut, så ville jeg egentlig ikke bekymret meg så mye for dette.

Hva slags grovfor benytter du forresten? Husk at silage/silo f.eks. inneholder endel fuktighet.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 07/12/2008 :  00:33:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg gir fra bøttte. og gir elytan eller electrolytter
du kan også raspe opp gulerøtter, i store mengder, så det nesten blir litt grøt ut av det, da får de i seg mye vann.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 07/12/2008 :  00:33:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
du kan også raspe opp gulerøtter, i store mengder, så det nesten blir litt grøt ut av det, da får de i seg mye vann.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 07/12/2008 :  00:36:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.