hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forskjeller på smeder ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Forskjeller på smeder ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

mariakaogcindy

Skrevet - 30/10/2008 :  05:58:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo

Jeg hører mange si "Han smeden vil jeg ikke bruke for han er travsmed" og "Han vil jeg ikke bruke for han er galoppsmed", men "Han går det greit med for han er ridehestsmed"...

Hva er egentlig forskjellen på disse tre ??

Syntes det er litt rart at det skal være sånn !?!?!...

Tusen takk for hjelpen

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2008 :  20:48:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
det har jeg oxo lurt på men tror egentlig ikke det er så stoor forskjell på de er vel mere at de har noen som faste kunder
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 04/11/2008 :  10:05:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja... Jeg syntes det i så fall er rart at det skal være forskjellig fordi alle hester har jo "samme" hoven... Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 05/11/2008 :  14:02:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
En travsmed har lett for å sko trangt, for at ikke hesten skal miste sko i løp. En galopp smed tror jeg skor hesten ned i draktene, mulig for at hesten skal galoppere fortere ? Og som ordet sier, en ridehest smed skor hesten litt mer behagelig, tilpasset normal ridning, med tunge sko og følger hoven og hesten, istedenfor å tilpasse skoene til hesten til det hesten skal prestere i sine grener. Vil nå jeg tro ! Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 05/11/2008 :  14:03:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
En travsmed har lett for å sko trangt, for at ikke hesten skal miste sko i løp. En galopp smed tror jeg skor hesten ned i draktene, mulig for at hesten skal galoppere fortere ? Og som ordet sier, en ridehest smed skor hesten litt mer behagelig, tilpasset normal ridning, med tunge sko og følger hoven og hesten, istedenfor å tilpasse skoene til hesten til det hesten skal prestere i sine grener. Vil nå jeg tro ! Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 05/11/2008 :  14:04:03  Vis profil  Svar med kopi av melding

Northernlights

Skrevet - 05/11/2008 :  14:04:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
En travsmed har lett for å sko trangt, for at ikke hesten skal miste sko i løp. En galopp smed tror jeg skor hesten ned i draktene, mulig for at hesten skal galoppere fortere ? Og som ordet sier, en ridehest smed skor hesten litt mer behagelig, tilpasset normal ridning, med tunge sko og følger hoven og hesten, istedenfor å tilpasse skoene til hesten til det hesten skal prestere i sine grener. Vil nå jeg tro Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 05/11/2008 :  14:05:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
En travsmed har lett for å sko trangt, for at ikke hesten skal miste sko i løp. En galopp smed tror jeg skor hesten ned i draktene, mulig for at hesten skal galoppere fortere ? Og som ordet sier, en ridehest smed skor hesten litt mer behagelig, tilpasset normal ridning, med tunge sko og følger hoven og hesten, istedenfor å tilpasse skoene til hesten til det hesten skal prestere i sine grener. Vil nå jeg tro Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 05/11/2008 :  14:05:41  Vis profil  Svar med kopi av melding

mariakaogcindy

Skrevet - 05/11/2008 :  20:04:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar
Jeg har brukt en trav / ridehest smed og er ikke fornøyd så nå går skoa også skal vi prøve barfot Noen som har erfaring med dette ??
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.