hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Inne eller ute?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Inne eller ute?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 24/10/2008 :  10:56:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på, hva syns dere er best?

Å ha hestene inne eller ute når det er lyn og torden - i drittvær? I natt har Tassen og Batman stått inne (jaada, jeg har fått tak i litt høy nå!). Det har vært fryktelig dårlig vær, men også lyn og torden.

Er det galt - selv om det er veldig dårlig vær, og Batman er en "gammel mann" som ikke skal ha særlig kulde?

Elsker deg, Tassen<3

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/10/2008 :  04:58:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja - noen hester bryr seg "dusta" om det buldrer i lufta, mens andre foretrekker et trygt sted. Det får man vel bare se an.

Hadde en hund som var livredd for smell (dvs. også torden), og det var ikke greit. De to siste hundene jeg har hatt/har bryr seg ikke i det hele tatt, og kan være med ut på nyttårsaften - for å si det sånn.

Det som KAN være skummelt med hester og tordenvær, er at de stiller seg under et tre for ly for været - og SÅ har det gått riktig gæli...
Hva med å la stalldøra stå åpen, og se hva hestene selv fortetrekker?
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 27/10/2008 :  19:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville foretrukket å hatt dem inne sikkert mest fordi at g ikke får sove om jeg har dem ute og hører bulderet,,,

tror jeg vet hvilken natt du snakker om. mine ar ute da, men det var for at strømmen gikk i stallen og det var ganske varmt... de hadde dessuten dekken.

nå er det skikkelig skittvær me pøsregn og xtrem kulde... henta hestene inn for litt sida,,, de løp etter meg uten grimeskaft... rett inn i stallen.. hahaha
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/10/2008 :  05:39:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg mente, var bare at du lar hestene selv bestemme, ved at stalldøra står åpen.
Hvis de går inn, så foretrekker de stallen, men hvis de holde seg ute - ja, da kan du være så "tordenredd" du bare vil, mens hestene ikke bryr seg om det.
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 28/10/2008 :  18:43:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
haha
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 30/10/2008 :  19:35:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hmmm.. De har i alle fall fått stått inne den natten.. Når jeg så at det kom til å begynne å snø til natten satte jeg dem inn, men det var tydeligvis ikke nødvendig; hestene var overlykkelige over å komme ut, og satte i gang med å leke med en gang..! Jeg får IKKE tak i dem om kvelden nå som det er snø og alt det gøye er ute, så de får bare tilbringe natten ute=) Har heldigvis dekken=)
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 30/10/2008 :  23:25:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
haha... ja mine hester ble oxo elleville. rart med den gleden de utviser:)
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 31/10/2008 :  14:41:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jepp:) Det er så koselig å se på:D
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 31/10/2008 :  17:33:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det gjør ingenting om de står inne en dag nå og da i dårlig vær ... men skal de stå ute hele døgnet utover nå, så må du ha skjul til dem, eller la stalldøren stå åpen, du kan ikke ha de gående ute utover vinteren uten noen form for ly. trær holder ikke.

Jeg gjør det sånn her på høsten at er været helt ille får de stå inne den natten, blir det veldig mange netter på rad, vel, da har innesesongen begynt. :) Enkelt og greit.

At hestene ikke vil inne er jo en god indikator på at de trives med å være ute :)

Men utover nå som det tross alt går mot vinter : Leskjul, eller åpen stalldør. Det er loven , enkelt og greit.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.