hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forklare litt..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forklare litt..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/10/2008 :  06:14:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pjuhh - hva tenker dere om dette?

Skal holde dere oppdatert, men HER trenger jeg hjelp for å ikke gjøre noe "gæli".
Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2008 :  10:00:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, oi, det hørtes ikke bra ut nei Jeg ble ganske rystet når jeg leste det der. Min datter er straks 12 år og jeg er livredd for at hun skal falle av selv om hun rir en stødig og trygg Nordlandshoppe. Hadde hun blitt kastet av hadde hun ikke fått ridd den hesten mer, iallefall ikke før hun hadde blitt eldre og mer erfaren. Den hestepappaen skjønner ikke alvoret i situasjonen, det er sikkert og visst. Istedet for å få en tøff datter kan han ende opp med en som er skadet for livet
Nei, hva man skal gjøre i en slik situasjon er ikke godt å vite men i første omgang håper jeg inderlig at denne ponnien flyttes til deres stall slik at du og de andre der kan holde øye med jenta og ponnien og kanskje hjelpe henne. Og ser dette farlig ut så kanskje pappaen hører på advarslene dersom du sier fra som er en voksen person?

Johanne Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 11/10/2008 :  10:34:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fatter ikke at det går an å være så lite glad i ungene sine som det virker som om mange er ... Unger som skal ha hest skal ha hester som passer i str og som er bombesikre . Virkelig bombesikre. Uhell kan jo skje, men at unger blir regelrett kastet av, bitt , sparker osv .. jeg fatter ikke at foreldre godtar det ... Nå ahr jeg riktignok en 7 åring som sitter på min 155 cm høye hest en gang i uken , niesen min som er såååå hesteintr. Hun blir leid da, og hesten er snill, men jeg er vettskremt for at hun skal ramle av, det er himla langt ned. Men, det er eneste hesten jeg har tilgjengelig og hun har jo sååååå lyst ...

Men å sette henne på en hissig stor ponni som slenger av folk ... hjelpes altså....fatter ikke hva folk tenker med .....
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/10/2008 :  05:13:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei - jeg vet ikke, jeg. En av heste-eierene her i stallen "vet om" familien, og vil anta at det kan bli et "skikkelig oppgjør på kammerset" mellom den lille jentas fraskilte foreldre.

Får se hva som skjer.....

Meeen - mitt forslag vil - kanskje - bli at de kvitter seg med "sprekingen" - og at den lille jenta kan få ri på min Sunnive en dag eller to i uka. Hun vil da IKKE bli "sprangmester" med det første, men kanskje hun vil bli trygg på å ri.....

Det var nesten rørende å se hvordan den lille jenta omtrent "slukte" Sunniva, og flere ganger ropte ut til sin far: "En SÅNN hest vil jeg ha!"

Ja, ja - vi får se hvordan det går....
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/10/2008 :  06:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - fant ut at hesten ligger ute for salg på finn.no (søk på New Forest) og faren sa at de hadde fått "massvis av henvendelser" - men at de ikke ville selge før hesten hadde fått "prøve seg" her hos oss - som var nærmere deres bosted..

Ja, hvis ponnien og den lille jenta "klarer seg" her hos oss, vil vi ta vare på dem, men ellers kan jeg "bare" tilby at hun får lære "den umiddelbare hjertehesten sin, Sunniva" å kjenne. - Ser frem til å få en samtale med mor til denne lille jenta - hvis DET lar seg gjøre.....

HER gjelder det å balansere mellom en ambisiøs fader og en ensgstelig moder - med en datter som "eeelsker hester".... - ohh boy!

Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2008 :  12:40:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sett noen lignende tilfeller på ridesenteret, der en engstelig forelder holder tilbake, mens den andre er superengasjert og mener at "den lille håpefulle" blir tøff nok til å takle sin nye hest. Jeg mener nå at man skal la barn være barn, utvikle trygghet med, rundt og på hesten før man krever neste "knepp" på stigen...

Hey, jeg har selv gjort samme bommerten med Betina og Katja... Løsningen min ble jo at jeg sendte bort Betina for et års tid, mens Katja holdt seg til de tryggere og stødigere gampene. Nå fungerer de to kjempefint sammen på rideskolen, og blir nok et lite drømmeteam med litt mer tid sammen.

Håper det ordner seg og at en viss pappa tar til vettet raskere enn svint. Om ponnien blir "snillere" hos dere er jo bare supert, men jenta skal jo også bli trygg...

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 12/10/2008 :  14:44:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Akkurat slik er det her også, Trine! Man er ikke kul her om man ikke har hest. Jeg jobber på barneskolen her, og der har nesten alle jenter hest. Spør jeg hvilken rase så er svaret "svart/hvit/brun ponny". Det er sinnsykt at foreldre kjøper hester til ungene sine i det hele tatt, når verken de selv eller ungene kan å ri/drive med hest i det hele tatt..!

Ja, det hørtes ut som en god plan å la jenta ri på drømmehesten sin Sunniva en stund!:) Da vil kanskje faren se at jenta trenger hjelp selv om hun rir en så snill og god hest? Trenger jenta hjelp med Sunniva, så trenger jenta virkelig hjelp med den hesten jeg forestiller meg nå når du skriver slik..!

Håper det blir bedre, og jeg håper at hun får komme til stallen deres, slik at dette blir passet på:)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2008 :  22:48:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes nesten det er skamelig og kjøpe ponni til barn når ikke foreldre kan mere enn ja hesten har firebein og hale og et hode i andre enden.. Har vi ikke rideskoler som barna kan gå på til de "kan" ri. Skal sies at tant ungen min har detti av men ho har like herlig hoppet opp på hesten helt frivilig og sakt man skal dette av minst 100ganger før man blir god hehe... Men da har det for det meste vært barbak på shettis, men hadde ALDRI satt ho på en ponni jeg viste var "skummel" bukkete steilete skvetten osv men det er min mening da. Men ville nok ha snakket med jenta og hørt om ho egentlig var litt redd ponnien sin osv før jeg hadde snakket med mor/far kan hende ho tør og snakke mere åpent om det med en "fremed" en med mor/far
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 13/10/2008 :  17:39:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg fikk shetlandsponnihoppa mi da jeg var ti, å da kunne jeg ikke en dritt om hester... men jeg hadde jo lest mye (kunne mye teori),,,, vi lærte sammen og nå er hun den beste på jord,,, men det er jo ikke å anbefale å kjøpe en ettåring uten oppdragelse når man er så uerfarn:S

når det gjelder denne lille jenta er det jo ikke sikkert intresssen varer så lenge. i den alderen er det jo bare hest so står i hodet på jenter og kanskje bare en tientedel har en varig intresse eller kompetanse til å ta seg av et så stort dyr... så på en måte er det jo fint om du vil dele litt på sunniva.... <3<3... hun er jo praktisk talt i livsfare hvis de har tenkt å stable henne opp på denne hesten dere nemte hun skulle få... skulle nesten tro faren ville bli kvitt henne (for.håp,vis ikke:)

typisk eksempel på denne ugreia om at småjenter får hest og det går skrekkelig galt...
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  00:45:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehhh - ser ut som "noen" har snakket en viss person til fornuft - ihvertfall har vi ikke hørt noe mer om den "friske" ponnien. Den ligger jo for salg. Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  17:17:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg søkte på New Forest, men det kom opp mange søk. Hvilken hest er det av dem?:)
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  19:41:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
lurer oxo;) haha Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2008 :  20:47:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Overskriften er "flott kat 1 ponney selges" antar jeg.
Johanne Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  21:55:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok, skal sjekke!:) Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2008 :  23:44:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selgeren heter Martin, og datteren Martine.. vil tro det er denne ponnien som siktes til...
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.