hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Når hestepasset blir borte???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Når hestepasset blir borte???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2008 :  22:26:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hesten min er satt ut på helfor for en lengre periode. Forrytteren trengte hestepasset for å bl.a kunne starte på stevner og følge med vaksineringene o.l. Jeg sendte dette hestepasset til forryttere for snart 1 måned siden. Men da jeg pratet med henne i dag og spurte henne om hun hadde fått det, hadde hun ennå ikke fått noe hestepass i posten. Så hva gjør vi nå? Jeg sendte dette passet i vanlig brevkonvolutt med avs. adresse på. Så når det ikke har kommet frem burde jeg iallfall fått det i retur. Hvor kan det ha blitt av?

Kjempe kjedelig når slikt skjer altså.
Hva gjør vi om hestepasset ikke kommer til rette? Må vi anskaffe et helt nytt og få dyrlegen enda en gang til å fylle ut dette?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2008 :  23:32:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm...passet skal være oppbevart der hesten befinner seg (dog ikke midt ute på sommerenga), så egentlig litt ris til egen bak ved å ettersende det... Men pass sendes jo hit og dit i vanlig post også ved omregistreringer etc. Ta kontakt med pass-utstederen!! Og kontakt Posten om hva det gjelder, når det ble postet og ikke minst fra hvor, samt hvor det skulle! Jeg venter fortsatt på en ullgenser min farmor strikket til meg og sendte i pakkepost for 16 år siden...

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2008 :  15:14:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmmm...passet skal være oppbevart der hesten befinner seg (dog ikke midt ute på sommerenga), så egentlig litt ris til egen bak ved å ettersende det... Men pass sendes jo hit og dit i vanlig post også ved omregistreringer etc. Ta kontakt med pass-utstederen!! Og kontakt Posten om hva det gjelder, når det ble postet og ikke minst fra hvor, samt hvor det skulle! Jeg venter fortsatt på en ullgenser min farmor strikket til meg og sendte i pakkepost for 16 år siden...

Opprinnelig postet av Tinkalis

Ja vet at dette er "litt ris til egen bak" . Dette her med hestepass er ganske nytt for meg, så jeg er ikke helt inne i hvordan dette fungerer enda. Men selv om det er litt forsent nå, så har jeg forstått at det skal følge hesten og ikke eieren, slik jeg først trodde. Synd om passet er borte, men jeg har da iallfall lært leksa mi av dette.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2008 :  10:30:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Står i forskriftene om hestevelferd (mener jeg at det var) at pass og helsekort skal være tilgjengelig når veterinær skal undersøke hesten, og at egenbehandling (som å gi markkur) skal dokumenteres der fortløpende. Hvis hesten din måtte slaktes pga alvorlig skade/sykdom hadde ikke fôrverten din fått gjort dette uten å ha passet- den debatten fikk du vel med deg her inne tidligere i høst/sommer? Også ved salg skal passet følge hesten.

Lykke til med å få tilbake passet eller å skaffe et nytt:-)

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

170501

» VIP

Skrevet - 02/10/2008 :  21:00:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kontakt de som skriver ut pass. Jeg fikk nytt etter et bil innbrudd :(

Tok ca 2 uker:), kostet 1000 kr. + vet kontroll av chip o.l

Husk å send slikt rekomandert, stol aldri på post mannen :(
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.