hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nå er jeg spent! :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Nå er jeg spent! :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 25/09/2008 :  11:18:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Nå er merra mi klar for kjøring igjen! Det er minst 10 år siden hun har blitt kjørt med. Hos forrige eier var hun en bedre kjørehest enn ridehest.
Har tømmerkjørt henne en del, og jeg mener nå at hun er klar :)

Hvordan skal jeg gå fram og sånt når jeg skal ta på vogna, og begynne å kjøre?
Jeg kan kjøre med hest og vogn (har tatt ponnitravlisens), og merra liker det også. Så sånn sett regner jeg med at "innkjøringen" blir uproblematisk, siden hun er kald og rolig.

Vogna jeg skal kjøpe er ei "hjemmelaget" roadcart av aliminium (trur jeg det var), med bilseter Men den funker da :)

Kjøper med det samme sele fra hun jeg kjøper vogna.. Lettsela til hööks. Er jo litt spent på å se hvordan den er, men har kjørt med den før, så regner med at det går bra.
Det er vel ikke noen som har hatt skikkelig negativ erfaring med denne sela?

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly

summer

Skrevet - 25/09/2008 :  12:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
I mine øyne er ikke lettseler egnet til noen vogner i det hele tatt, og din vogn er vel i tillegg ant ganske tung ? er den i tillegg litt dårlig balansert da, så blir det mye belastning som havner feil.

Lettselene virker nesten ikke som er laget til å kjøre med, det blir en helt merkelig belastning over ryggen til hesten. jeg ville ikke kjørt noen som helst vogn med en slik sele ....
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 25/09/2008 :  13:01:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Nei, på denne vogna er det kun bilsetene og hjulene som veier noe.
Har kjørt med denne lettsela på ei kaldblodshoppe (i bakker osv), og merka ingenting..

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 25/09/2008 :  14:48:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du jkører selvsagt med hva du vil, men du ba om råd, og jeg vet ingen som seriøst driver med kjøring, som anbefaler og bruke lettselen du beskriver, den er rett og slett for spinkel og ikke egnet til kjøring :) men det var mitt råd :) jeg personlig ville ikke puttet en hest i den selen med vogn bak. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/09/2008 :  02:02:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Arbeids-sele er vel det gunstigste å anskaffe seg. Gå til toppen av siden

170501

» VIP

Skrevet - 26/09/2008 :  21:58:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg ville "kjørt" henne en tur med lause dra først. Så du er sikker på at hun er helt forberd og ikke kipper seg. Jeg ville også ikke hatt vognen fast første turen, men hatt noen til å holde vognen på vær side. Kjedlig å ødlegge en god kjøre hest, bare fordi man forhaster seg.. 10 år er lang tid.. Greit å være forsiktig første turer :)
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 26/09/2008 :  22:01:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Takk for råd! Vi prøver på det i neste uke :-D
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.