hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Breeders.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Breeders.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

..Meg..

Skrevet - 03/09/2008 :  13:42:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
jeg lurer på hvilken klasse breeders i dressur går i for 6 åringene? er det MB igjennom alle kvalifiseringer? å hvor går man inn for å finne ut hvor breeders går i de forskjellige fylkene??
:)

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2008 :  14:50:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Breeders for 6-åringer går i FEIs innledende- og FEIs finaleprogram for 6-åringer. Dette tilsvarer MB-nivå. Du kan også kvalifisere i ordinære MB-klasser eller høyere. Kravet er at dommeren er DD2 eller høyere, men i MB er det uannsett kun DD2'ere som dømmer, så da er ikke det noe problem. For 5-åringer vil derimot start i ordinære LA-klasser hvor en DD1 dømmer ikke være kvalifiserende. Unghestprogrammene må en være DD2 eller høyere for å dømme, også for 5-åringer.

Det pleier å bli lagt ut en oversikt over kvalifiseringsstevner under dressursidene på rytter.no i starten av sesongen. Du vil også finne de aktuelle klassene i proposisjonen til de aktuelle stevnene hvor disse klassene legges inn.

Kravet er å ri til over 65% en gang, eller over 60% to ganger i gjeldende klasse for å kvalifisere til finalen.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 03/09/2008 14:53:22 Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 03/09/2008 :  15:06:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for ett flott å raskt svar spoff!! jeg har noen spørsmål til:
når pleier breeders kval. å starte? altså, jan/feb, eller nermere sommeren? hvor mange kvalifiseringer går å hvor holdes finalen?

:)
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 03/09/2008 :  15:14:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
når må jeg foresten melde inn hesten min i breeders for å få ridd dette til neste år? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2008 :  15:17:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Pleier å bli satt opp fra cirka april, men første kvalifisering i år gikk i februar. Men husk at du kan kvalifisere på ordinære stevner også, men det er som oftest lettere å kvalifisere i unghestklassene, da dømmingen der er fokusert på den typen klasser. Vanligvis pleier det å bli stat opp 7-8 kvalifiseringsstevner, både på Vestlandet, Østlandet og i Trøndelag, men alle som arrangerer E-stevner står fritt til å kunne legge inn disse klassene hvis de ønsker. Fra i år har man ønsket å forsøke og la finalen gå sammen med NM. Jeg vet ikke hvor NM går neste år, men hørte et uoffesielt rykte om at det kunne være at dette ble Nes neste år. Men dette vet jeg ikke. Et aller høyest uoffesielt og usikkert rykte..

For å ri finalen må du melde hesten inn i Breeders innen 15. juli samme år som finalen går. Du trenger ikke å være innmeldt i Breeders for å ri kvalifiseringene.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 03/09/2008 15:26:43 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.