hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er godkjennelse nødvendig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Er godkjennelse nødvendig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 06/08/2008 :  20:00:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hei igjen!:)
Som dere alle sikkert har fått med dere så har Tassen fått stallplass=) Det er en gammel stall som ikke har blitt brukt på maaange år, så jeg lurer på om det er nødvendig med noen form for godkjennelse?
Hvordan går jeg evt. frem med det?

Foreløbig er det kun Tassen som skal stå oppstallet der. Er det likevel nødvendig?

Hva er det da som sjekkes osv..?

Takk for svar!<3

Elsker deg, Tassen<3

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 06/08/2008 :  22:08:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Godkjennelse trengs kun når det er 10 eller flere hester på stallen.
Ellen Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 07/08/2008 :  18:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig rett over 10 hester så skal det godkjennes

Men du kan jo kontakte mattilsynet og prate med de hva de vil du skal ha der osv, for å fått stallen godkjent med 10 hester hvis du skjønner !?!?... Det har jeg gjordt
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 08/08/2008 :  15:52:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Oki, da er den grei=)

Ja, jeg har tenkt til det:) Det er jo mye bedre det:)

Men er den en lov som sier at det ikke er lov til å holde en hest alene?:/
Det har jeg hørt i det siste, men Tassen fungerer supert alene - inntill videre i alle fall!

Jeg er jo selvsagt åpen om noen vil ha hesten sin hos meg, men MÅ det bli gjort?

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 09/08/2008 :  18:27:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er noe lov om det. Hvis ikke jeg er helt på bærtur nå??... Men ville apsolutt skaffa en liten shettis til han !!... Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 10/08/2008 :  22:13:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Oki:)
Jeg har lurt på å kjøpe en eller to sauer om det er mulig å ha de i stallen jeg låner.

Men jeg har verken tid eller penger til flere hester nå! Jeg får knapt nok tak i nok høy til EN hest, og selv om en shettis spiser lite, så spiser de. De skal også ha hovstell, og prisen er den samme der om det er fallabella eller shire de skjærer!

Så nei - jeg har verken tid eller penger til en til. Jeg rir og trener Tassen hver dag (med noen pauser da, men da er jeg der likevel og koser), men jeg har ikke akkurat tid til overs med tanke på at jeg har 2 hunder, 3 katter og en undulat å ta meg av hjemme i tillegg til venner, kjæreste og annet husarbeid osv.. ;)

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 11/08/2008 :  01:03:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Sau trenger jo og høy....
Ellen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/08/2008 :  01:34:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med et par utegangersauer? Finnes sikkert noen i området. (Helst ubedekte søyer - så du slipper lammevake, og ikke blir stanget av en friskus av en bukk.)

Jeg har gode erfaringer med å ha hest sammen med sauer - måtte finne en plass å ha en unghingst. Han likte selskapet av sauene, og de gikk ikke bananas når han ble tatt ut av beitet - som en enslig hest vil gjøre.
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 12/08/2008 :  19:23:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig med T-Boysen...
Men husk at Sauene også må ha høy da

Men hvorfor ikke fôre med rundball når det er - grader ute ?? blir endel billigere og da kan du også sløse litt
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/08/2008 :  02:32:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden Tassen & co. holder til på Nordvestlandet, er det milde vintre og godt egnet for tøffe utegangersauer. De risikerer sjelden to meter snø og ørten kuldegrader, og det er som oftest "noe å leve på" utendørs.
Det var derfor jeg foreslo utegangersauer, som vil kreve minimalt av ekstra fòr.
Har ikke peiling på sauehold selv, og vet f.eks ikke hvordan de "tåler" rundball. Noen som vet?
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 13/08/2008 :  03:23:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ja, her forventer jeg TOPPEN 10 minus grader. Noe kaldere enn det blir det aldri:)
Dessuten er her aldri snø som rekker høyere enn anklene-knærne mine=P

Jeg får låne sauer av en venn av familien, men jeg vet ikke jeg altså..

Har bare fått tak i 1000 kg høy hittil:/

170501

» VIP

Skrevet - 13/08/2008 :  11:07:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei :)

Fint det har ordnet seg med stall plass til Tassen.
Om du skulle vurdere å ha en shettis til selskap til han, så har jeg en gammel kjempe grei gutt, som jeg vurderer å låne bort som selskaps ponni. Han er kjempe snill, venn med alle hester og mennesker :) Vi bor på Ellingsøya :)[
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/08/2008 :  03:00:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hest og sauer får gå ute på beite, så er det "mat" i vintergress også. Dermed mindre behov for full-fòring med høy.
Tror heller ikke det skal bli problemer med å skaffe høy i år, da det har vært en meget god slått i år - i motsetning fra ifjor, da det meste regna bort.

Veldig hyggelig at 170501 vil låne bort sin lille shettis, men vil tro at den spiser mer enn et par sauer. Hvem betaler?
Gå til toppen av siden

170501

» VIP

Skrevet - 14/08/2008 :  07:25:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja.. skulle no kunne sent med han et henger lass med løs høy- (nesten 300 kg) og det bruker han minst 2 mnder på å spise opp . Skulle no hjelp litte grann
Om det er intresse for å låne, og er plass til løs høy der. Han går uten sko. Smeden her verker han annend hver gang når han er her. Hver 14-16 uke, ikke oftere pga han sliter så gjevnt og så mye at det ikke er noe å stå å pusse på oftere. Men pleier å se over han hver 8 uke.

Skulle tro det er bedre med en ponni enn sau, om det er mulig da. Syntes det er så trist å se hester stå alene jeg. ;)
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 14/08/2008 :  15:34:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ellingsøya er jo RETT ved siden av meg!!!
Det høres jo kjempefint ut:)
Jeg skal vurdere det;D
Hvor mye høy spiser han i døgnet, da? Trenger han noe ekstra kr.for? Osv..

Mail: BabyLizz91@gmail.com skriv gjerne mer om shettisen!:D

Jeg er VELDIG inntrissert skjønner du!
Spesielt siden ellingsøya er naboøya mi!;D Tar meg 10 minutt å komme meg dit^^,

Går han fint på spilttau?
Jeg har kun bygget 1 boks der, men der er mulighet for 4 spilt tau da.. Om han ikke går fint på spilt, så er det ikke noe problem å bygge boks altså, men da bør jeg begynne!:D

Har dere henger å låne? Jeg er ikke på godfot med hengerutleier her ute, på grunn av personlige grunner:/

170501

» VIP

Skrevet - 14/08/2008 :  17:29:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann

Leverer han jeg om du vil låne han, må jo se hvordan han evenuelt vil få det. Har henger og bil :)

sender en mail e :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.