hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsikring !
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forsikring !
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

CarolineOgTommie

» VIP

Skrevet - 03/07/2008 :  11:34:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forsikringer dekker jo faen INGEN ting,, har noen andre vært borte i det samme at de ikke gjør en drit!!!!

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 03/07/2008 :  22:31:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Lurt å lese alt med liten skrift, i stedet for å tro at forsikringen dekker alt.....
Ellen Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/07/2008 :  00:45:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg måtte slakte hoppa mi i januar pga skade i fot. Dyrlegen mente nødslakt, men forsikringsselskapet sa nei. Fikk ikke en krone.
Kjøpte ny hest, men den døde 2. mai av tarmbetennelse. Det var 21 dager etter den ble forsikret, altså i grensen til karenstiden. Så jeg fikk nei der også. Klaget, og nei på nytt.
Nå har jeg kjøpt ny hest, så bank i bordet at jeg får ha denne i 10 år uten skader!!!!!

Gå til toppen av siden

Adeleinos

Skrevet - 04/07/2008 :  15:25:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som er viktig å tenke på er at man forsikrer hesten si ett selskap som "kan hest" og som vet hva de snakker om iforhold til hester. Men selvfølgelig vil også de gjøre det de kan å må for å spare penger, sånn er det bare i denne verden.
Det viktigeste er å lese litt om forsikringe først også bestemme hva som er ideelt til hestens å ditt bruk.
har man "nok" og "riktige" forsikringer på hesten i tilleg til at man forsikrer i et selskap som har peiling på hest så har man kommet langt.
på hoppa mi har jeg utvidet veterinærforsikring på 100.000, dødsrisikoforsikring på samme sum og bruks forsikring som dressur hest. med disse forsikringene så er hun dekker for det meste å jeg kan føle meg trygg på at jeg har råd til eventuelle behandlinger/operasjoner osv, om dette skulle bli nødvendig. Jeg har Henne i Agria å er veldig fornøyd med det!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/07/2008 :  19:18:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
.
på hoppa mi har jeg utvidet veterinærforsikring på 100.000, dødsrisikoforsikring på samme sum og bruks forsikring som dressur hest. med disse forsikringene så er hun dekker for det meste å jeg kan føle meg trygg på at jeg har råd til eventuelle behandlinger/operasjoner osv, om dette skulle bli nødvendig. Jeg har Henne i Agria å er veldig fornøyd med det!

Opprinnelig postet av Adeleinos

Aha.. hva må du gi for en sånn forsikring? Vi har samme selskap og samme dekning ser jeg, bortsett fra jeg ikke har bruksforsikring, kun død.
Gå til toppen av siden

CarolineOgTommie

» VIP

Skrevet - 06/07/2008 :  11:22:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har agria :S å det er ikke veldig bra :) når vi var på bjerke med tommie sist ble regningen på 17000 og vi fikk dekken 900 kr ;o det er ikke så veldig mye det as :S Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/07/2008 :  12:26:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken forsikring har du da? Begrenset veterinær? Og hva var det som måtte gjøres med hesten?
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 06/07/2008 :  16:34:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg har også veternærforsikring for inntil 100.000kr i året i Agria. Hesten er dødsrisiko forsikret for 50.000kr. For det betaler jeg ca 3000kr i året tror jeg. Jeg vet forsikringer er bedre (og billigere) i Sverige, men hva hjelper det.....
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 06/07/2008 :  21:55:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trodde gjensidige var best på hest jeg... Gå til toppen av siden

CarolineOgTommie

» VIP

Skrevet - 07/07/2008 :  14:07:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har agria forsikring,, å veterinæren var bjerke :) det var røntgen og ultralyd bøyetest, sprøyting,, pluss pluss... de fant først ikke t hva som var gæli med han :S Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/07/2008 :  02:12:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt Gjensidige i 25 år, og aldri hatt problemer - de FÅ gangene jeg har hatt behov for deres tjenester.
Må forresten sjekke med selskapet i løpet av året om å forlenge forsikringen etter at hesten blir 25 år gammel. Tidligere har dette ordnet seg greit, da mine hester er registrert og godkjent terapihest i bruk.
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 08/07/2008 :  11:15:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også gjensidige, og den ene gangen jeg har hatt behov for å bruke dem, var det overhodet ikke noe problem .. Det er mange forsikringsselskaper og mange typer forsikringer, og de har selvsagt også helgardert seg på endel ting, dette må man sette seg inn i før man velger forsikringen.

Jeg har heller ingen dyr forsikring. 15 000 og 25 000 i dødsrisikoforsikring, samt tur/brukshest, og den minste veterinærforsikringen.

Opplevd akkurat det samme med if og hund, overhodet ikke noe problem. men if er ikke bra på hest, iflg dem selv.

Gå til toppen av siden

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 10/07/2008 :  13:27:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei

Jeg har hesten min forsiktra i Terra og er kjempe fornøyd! dette siste året var vi veldig uheldig først ble den bete i strupen og fikk DET store,alvorlige såret..noen uker etterpå fikk han infeksjon i såret med høy feber over 39 grader (var veldig dårlig),så fikk han lymfangitt i en fot og nu sist forfangenhet. alt dette fikk æ dekt. og det gikk toppen 1,5 uker fra æ sendt inn skademelding til pengene var på kontoen :-)

Så jeg er stor fornøyd med terra!! :)
Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Skrevet - 14/07/2008 :  15:47:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, nå ble jeg nervøs. Jeg er litt blåøyd anngående forsikring ser jeg!:p
Jeg har Agria utvidet begrenset veterinær, og de skal dekke en del ettersom jeg har lest meg frem til og forstått. Jeg har også snakket mye med en dame som jobbet i Agria, og hun anbefalte denne til meg. Jeg har også dødsforsikring på 10.000, sånn i tilfelle. Jeg betaler ca 1000 i året for dette.

Jeg går nå å venter på å høre fra dem etter å ha sendt inn en skademelding for ca en måned siden, og vet ikke hva som skjer. send inn journal, faktura og detaljebeskrivelse av faktura fra dyrelege, men har ike fått noe respons fra de. Hadde vært litt greit!
Så begynner å se at jeg kanskje skulle flyttet over til Terra?:p
Hvor ordner man dette, og er den veldig dyr?

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/07/2008 :  06:15:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - med Gjensidige har det aldri tatt lang tid å få svar - evt. at de har bedt om vet-skriv eller annet.

Har både hund og hest forsikret her - og gjentar - har aldri hatt problemer.
Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Skrevet - 16/07/2008 :  02:22:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg driver å snakker med ei i Gjensidige nå, for er litt lei av Agria. De virker litt useriøse! Har skrevet en litt streng mail til de nå og spurt hva som foregår.
Har også begynt å snakke litt med IF! Sto ikke mye på siden dems, men har bestilt litt skjema osv. Så får jeg sammenligne litt :)
Men Gjensidige virker veldig stabile, og de var ikke så alt for dyre heller!

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.