hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - GLEDESMELDING=D
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 GLEDESMELDING=D
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 23/06/2008 :  17:13:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Heeei:)
Til alle dere som har fulgt med på mine innlegg om "Piner jeg ham?", så har jeg en gledesmelding å komme med:D
Jeg har fått stallplass fra og med juli=)

Nå skal han få stå på sommerbeite en stund til, og så får han komme til en SKIKKELIG stall:)
Dette er ikke hos den stallen jeg først søkte på, men nabostallen som drives av samme rideklubb=)
Her er egentlig alltid fult, men heldigvis var der nettopp en hest som har blitt solgt:D

Tusen takk for alle som har støttet meg:D

Glade vrinsk fra Tassen og Lizzie!<3

Elsker deg, Tassen<3

Northernlights

Skrevet - 23/06/2008 :  19:39:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bra at alt ordnet seg tilslutt

Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 23/06/2008 :  21:21:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg er kjempeglad:D
Alt ordner seg for snille piker^^, Haha!:)

Åååh, så glad jeg er:D
Tassen kommer til å kose seg kjempemye der nede:)

Nå må jeg bare få tak i høy og spon.. Hmm..

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/06/2008 :  21:32:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Gratulerer!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 23/06/2008 :  22:50:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å så bra:D Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/06/2008 :  02:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer!
Kanskje det hjalp at jeg "go'ganna" litt på dere? Har litt nordnorske aner, ser du....
Lykke til!!
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 24/06/2008 :  11:36:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer nå ble jeg glad for at alt er i orden

Hvor holder du til henn ?

Spon får du tak i på høvlerier, på høvlerier kan du få lass med spon kjørt til deg eller du kan hente selv i søppelsekker... Eller så har de spon på Felleskjøpet men det er veldig dyrt på felleskjøpet

Høy går det jo ann og spørre noen som allerede har hest der, hvor de kjøper fra Eller om dere kunne kjøpt høy sammen osv
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 24/06/2008 :  12:35:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Takk for alle glade tilbakemeldinger:D
Dere har alle hjulpet meg:)

Jeg holder til i Møre & Romsdal=)
Kan spørre på høvlerier og slikt, jeg!:)
Høy får jeg nok alltids tak i en plass=P

Gå sammen går sikkert også bra=)

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/06/2008 :  02:55:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare et lite spørsmål: Hvis det er en stall med flere hester, må da hver og en sørge for "helt egen" flis? Eller kan man "spleise" på et digert lass i ny og ne? - Det samme gjelder høy.

I vår stall er vi bortskjemt, da stalleier sørger for flis og fòr. Han tar da betalt for hvor stor boks hesten har - i forhold til "normal bruk av flis", samt at hver hest har en fòrplan mht. antall kg høy pr. dag, og så får vi regning. Gjeeesp - så greit, for meg altså.

Men så har vi hatt episoder, hvor da noen heste-eiere bruker 4 - 5 fulle trillebårer med flis hver dag, men jeg, feks. bare bruker ca. ett trillebårlass pr. dag (fordi jeg anlegger talle, og sparer masse flis på det). Likeledes at noen heste-eiere har lempa inn massevis av høy, utenom fòringstidene, som hesten ikke makter å spise opp, så det forsvinner ut med flisa/møkka neste dag. Og når det "går" så mye flis og høy "uten grunn", blir det dyrt for alle, mens altså noen "utnytter systemet".

Kan du si litt mer om stallen og rutinene her, så kanskje en "fornuftig felles-ordning" kan bli en løsning - for alle.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 25/06/2008 :  19:17:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Det hørtes greit ut!
Det var slik vi hadde det i gamle-stallen. Stalleier sørget for høy og spon, og så tok vi det vi trengte av det. Lagde en avtale, altså:)

Jeg kan spørre de ved stallen, men har nå lagt ut en annonse her om at jeg ønsker så mye høy jeg kan få tak i=) Spon skal vel være ganske greit å få tak i tror jeg=)
Skal ta meg en spørrerunde på Byggmaker og slikt, tror jeg!:)

Jeg vet ikke hvordan det er i den stallen ennå. Det finner jeg ut i juli:D
Men det er nok slik at alle har sitt eget høy og eget spon. Kanskje noen spleiser, det vet jeg ikke. Jeg kjenner ingen av de som er i den stallen, så det skal bli deilig med en "ny frisk" for både Tassen og meg=)

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/06/2008 :  02:18:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til i den nye stallen!
Vil tro at en hyggelig, felles løsning er det gunstigste mht. pris og jobb.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 26/06/2008 :  02:22:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tusen takk!:D

Jepp, det kan stemme!
Jeg kan jo forslå det:)

DreamWorks

» VIP

Skrevet - 15/07/2008 :  19:13:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei :)

Leste den andre debatten din om den så kalte snørr ungen... fikk dere ordnet opp i det?:)

Men det er jo veldig bra dere har funnet en stall som hesten din kan stå på !:)
Det er bra alt ordnet seg :)
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 21/07/2008 :  22:08:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Nå har jeg ikke plass lenger, selvsagt!:/

Rykter er absolutt ikke morro..

Tina_Marie

Skrevet - 24/07/2008 :  20:40:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette begynner jo å bli rart! Hvordan kan du miste plassene dine i "hytt og helsikke" som jeg sier?? Noen må jo stoppe dette tullet! Ubegripelig hvor mye rykter kan ødelegge!
Hva sier disse ryktene egentlig?
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 25/07/2008 :  21:10:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ja, det er ganske merkelig..
De sier mye rart, som f.eks at jeg ikke tar ansvar, at jeg aldri møkker eller gjør rent, at jeg stjeler osv..=/

Det kommer av at jeg skulle innri en hest for henne (hun turte ikke, og jeg trengte jo å øve meg til den dagen jeg skulle innri Tassen min).
Jeg begynte å ri hesten og etterhvert var hun utlært.

Da skulle **** prøve henne, men da brukte hun pisk og det var ikke hoppa vant til. Så hun kastet henne av. Neste dag spurte hun meg om jeg hadde gjort en god nok jobb, og da red jeg hesten for å vise henne. Jeg travet og gallopperte og viste henne at hoppa til og med søkte ned på bittet. Da ble **** forfjamset og skulle prøve igjen, men da mislikte hoppa henne allerede på grunn av bruk av pisk, så selv om **** ikke brukte pisk, så kastet hoppa henne av..

Da prøvde jeg igjen å ri henne, og da gikk hun som en drøm. **** Prøvde om igjen og om igjen, men hoppa kastet henne av like mange ganger som hun satte seg opp.

Dermed hater hun MEG!

Merkelig, men likevel..

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.