hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bitt å sal
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 bitt å sal
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 06/06/2008 :  00:51:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan måler man bittstørrelsen hesten trenger?? det er nå ikke i cm - altså 12,5 cm osv. når det gjelder saler har jeg samme spm.

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 07/06/2008 :  12:18:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener bitt måles i cm... Saler er det litt verre med, siden de ulike produsentene har ulike mål. 32 bom har ikke samme vidde hos fek stubben og prestige. Det lureste er nok å låne noen saler, og se hvem som passer best. Det samme med bitt, de bør prøves for å finne riktig lengde osv Om det er faste, løse osv bittringer har og litt å si for passformen. Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  01:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
pleier å bestille utstyr fra bole, men har nå bestilt str 8,5 til min vesle shettisgutt. det var nå det minste.... Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 10/06/2008 :  21:59:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
I mange blader er det bilder av shettiser vedsiden av shettisutstyret... Når det gjelder sal endte jeg opp med ponnipute til min,ellers er min erfaring faktisk at det er billigsalene som ligger best på shettiser,de til 1000 kr...eller små cowboysaler,men de er det ikke alltid like lett å få rompa ned i, he he! Må passe på at bittet ikke blir for langt da,for da kan det slå borti tennene.. Dem jeg har er mini mini.. Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 12/06/2008 :  01:35:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
derfor rir ikke jeg med sal. ponnyputa får jeg ikke enden nedi... hahaha . venninna mi hadde en slik cowboysal uknow??? den var også umulig å sitte i skal prøve bittet og se om det passer:D Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 13/06/2008 :  16:27:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noe å tenke på : HVis dere har en sal som passer hesten ... men dere får ikke rompa nedi den salen ... tror dere rompa deres passer hesten da ?

Hester skal ikke ha vekt bak et visst punkt på ryggen, pga dette punktet er svakt og veldig lite vektbærende . En passende sal er faktiskveldig god indikator på hvor stor rytter det er plass til på ryggen . Når salen passer, skal det være plass til rytter oppi.Hvis ikke er rytter ganske sannsynligfor stor.
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 19/06/2008 :  23:39:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
jadu sier noe. men alle salene ligger jo over hele ryggen uansett. når jeg rir barbak ser det mye bedre ut - tro meg. jeg vil jo det beste for hesten. det er serjøst. salen ligger neste o hviler atte på baken. helt sykt.... Gå til toppen av siden

FivaOgAnnette

» VIP

Skrevet - 19/07/2008 :  13:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde nettop saltilpasser og kjøpte nytt bitt og sal og hodelag osv!
Hun fortalte at bitt størelsen 12,5 og utover bare er juks!
Selv store hester trengte ikke mer 10,5 kansje 11,5..

Og engående saler så anbefaler jeg å snakke med en saltilpasser!!
Kari-anne er kjempe flink!
klem:)
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 19/07/2008 :  20:53:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
store bitt er ikke JUKS; det er å ta litt hardt i. Noen hester har så stor munn at de trenger mer enn 11.5. Men altfor mange hester går med opptil flere cm for store bitt, det er sant. Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 21/07/2008 :  11:07:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Min hest må ha 13.5 i bittstr!!
Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 22/07/2008 :  23:43:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Rosa-Lind

Må ha en GIGANTISK munn!!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 07/09/2008 :  15:51:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Rosa-Lind

Må ha en GIGANTISK munn!!

Opprinnelig postet av Spendas

Javel?

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.