hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ny sykdom pga rundball?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 ny sykdom pga rundball?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2008 :  01:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
snakket med vet igjen da for vi er nyyserige på hva dette er!!! Det som er veldig merkelig er at den går ikke på alle hester bare noen sto jo 4 på denne rundballen og 1 av de fikk dette er noen som mener det kan se ut som abortvirus(har jeg aldri vært borti)
Vetrinæren sier at blir ho værre er det bare og ta den... men fortsetter det slik det er nå så kan ho bli bra igjen!!! Er 9 hester som har blit avlivet pga dette i området her mente vetrinæren og er MANGE vetrinærer som aldri har hørt om dette

Opprinnelig postet av hidalgo_min

Huff, håper virkelig det går bra med hesten til venninnen din, du får holde oss oppdatert. Og dessuten si fra dersom du får mer informasjon om denne sykdommen.

Johanne Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2008 :  00:20:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
det skal jeg gjøre
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

Tammelin

» VIP

Skrevet - 14/05/2008 :  00:40:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
se på forumhest. Der er det et emne-hva feiler det shy? tror jeg det heter. der ligger det linker som fører til en side om ei som har hatt det samme. På siden hennes er det en link til som fører til forskning på område. Der står det blant annet at det er tatt forprøver av foret og det viste seg å være av dårlig kvalitet og ikke egnet til hestefor. Dette gjelder både høy og rundball.Det koster ikke mye og ta en forprøve av høyet å sikre seg om det er bra eller ikke. Man må også huske at det begynner å bli varmt i været og at rundballen kan bli dårlig uten at man ser det. Jeg skrev egentlig inlegg i sta, men klarte å slette alt....arg..
Kjenner til noen som nylig har hatt det.Hesten hennes klart seg :) Det er bare viktig at man reagere fort. Det er ikke uvanelig at det er kun 1-2 som blir syke på samme stall, så noen er vel mer utsatt enn andre. Håper det ordner seg for dere og at alt går bra. IKKE GI OPP!!!!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.