hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Årets føll-2008
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Årets føll-2008
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 25/04/2008 :  21:24:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som sagt er endelig ventetiden over! Kvart over ti på kvelden den 24. april kom min lille prinsesse til verden. Fødselen skjedde uten noen tilstede, og alt gikk helt som det skulle. Tia reiste seg akkuratt opp når stalleier kom for å sjekke henne, og da var prinsessa ute. Jeg fikk telefon og kastet meg i bilen og reiste ut og så nurket mitt for første gang! Hun er aldeles nyyyydelig og kommer til å bli lik sin flotte mor!:)
Tia er supertålmodig med både mennesker og babyen sin.
Været spilte på lag idag, og sola skinte og både mor og barn koste seg ute :)

Navn på prinsessa mi blir Amante Carissima (dersom det blir godkjent av dnt)

Hun har fått egen hjemmeside også: http://www.piczo.com/amantecarissima

Her er hun ca en time etter at hun ble født:

Mor og barn:

Må hvile litt også :)

Redigert av - TiaogJamie den 26/04/2008 22:11:30

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2008 :  22:52:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hellandussen Noe så nydelig, smelt smelt
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

SariaogWenche

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2008 :  08:19:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSariaogWenche  Svar med kopi av melding
Gratulerer så masse! Var en nydelig liten jente det der!

Lykke til videre med den lille

Hilsen Wenche og Saria
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 26/04/2008 :  09:31:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
så nyyydelig <3
Gratulerer
Gå til toppen av siden

SariaogWenche

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2008 :  09:42:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSariaogWenche  Svar med kopi av melding
Her kommer noen bilder av det 1 timers gamle hoppeføllet som Saria fikk i 7 tiden i dag tidlig.

Tror at vi kommer til å kalle henne "Nadira" som betyr "sjelden" på arabisk. Hun er fuks med stort bliss og to sokker.
Hun er lysbrun i huden rundt øynene ennå, men det blir jo penere om en dag eller to, når pigmentene kommer på plass.

Flere bilder kommer...hehe
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 27/04/2008 :  13:51:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nydelig!!!!!! :)))))) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/04/2008 :  00:03:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Suukkkhh - sånne små araber-babyer ligner antiloper.
Jeg har vært så heldig å neeesten oppleve 3 araberfødsler - dvs. man kommer ca. en halvtime for sent...
Nadira er et nydelig navn - som "betyr" noe også. Lykke til videre.
Gå til toppen av siden

SariaogWenche

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2008 :  08:28:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSariaogWenche  Svar med kopi av melding
Takker

Hun blir bare vakrere og vakrere! Og en mer fortroelig fole skal man lete lenge etter tror jeg...hun er så rolig og elsker menneskekontakt.
Hadde jo planer om å bruke litt tid på henne med å venne henne til dette med å bli vandt til å bli tatt på over hele kroppen o.l. men hun trenger ikke tilvenning, hun nyter hvert et stryk hun får, uansett hvor. I dag prøvde hun nesten å sette seg i fanget mitt (!) Måtte le da Så Nadira ER virkelig spesiell synes jeg
Så dette var utrolig gøy!

Lykke til alle andre "bestemødre" der ute! Og til alle kommende "bestemødre" - dere har virkelig god grunn til å glede dere! LYKKE TIL
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/05/2008 :  02:16:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, etter mine "kunnskaper" om arabere, ble hoppene hos Beduinene behandlet som "dronninger" i det gamle Arabia. Når de skulle følle, ble de tatt inn i teltet til sin eier, og føllet ble behandlet som "kongelig". Dermed fikk rasen et spesielt godt forhold til mennesker, og som er blitt "avlet på".
Ifølge Koranen stammer alle araberhester fra 5 hopper som Muhammed spesialt valgte ut, da han en gang hadde ridd med sine menn i ørkenen i mange dager, og da de nærmet seg en oase, ville alle hestene drikke og løp frem mot vannet. Men da Muhammed ropte hestene tilbake, var det bare 5 hopper som adlød ham, og snudde og kom tilbake til sin eier. Disse 5 hoppene ble da velsignet, og ble - ifølge legenden - stammødre til alle araberhester. En vakker historie, ikke sant?

Dette var altså ikke det moderne begrepet "preging", men en tilvenning til folk, som behandlet sine verdifulle hester på aller beste måte.

Ja, jeg har selv sittet med et sovende araberføll i fanget, mens mora rolig gresset like ved. En opplevelse man aldri glemmer.

OG - for dere som venter føll av andre raser: Jeg har også hatt flere av mine nl-føll i fanget, med trygge mødre som enkelte ganger da lå skinnflate og sov, mens jeg var "betrodd barnevakt"...
Så det er nok ikke rasen av hest som spiller rolle, men hvor godt du kjenner mora, og at hun stoler på deg.

Jeg hadde jo "gamla mi" til hingst i fjor sommer, og hu "kosa seg verre" - men "tok seg ikke". Og akkurat NÅ er jeg glad for at jeg ikke må tilbringe natt etter natt i stallen, ventende på at dama skal følle - men jeg hadde gjerne gjort det - selv i bunad....

Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 01/05/2008 :  09:50:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må jo legge inn bilde av min når hun er under ett døgn gammel.... og hun er ikke araber:)
Men både hun og moren er fortrolig med mennesker:)

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 07/05/2008 :  22:39:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Så er en ny dressurstjerne født.
Mandag 5.maj blev Hot Million født.
Et hoppeføl efter min hoppe Amillion med Blue Hors Hotline som far og akinos som morfar.

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/05/2008 :  00:57:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne her må jo få kallenavnet "Lynet" - med den blessen...! Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2008 :  09:20:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Så utrolig masse fine heste bebiser. De er bare så herlige. Ja den velse folen med lyn blesset i ansiktet burdet het Lynet eller Lightning eller noe sånt kanskje.
Gratulerer alle sammen.

Jeg venter fortsatt på at min Stjerna skal nedkomme, men akkurat nå håper jeg hun drøyer en ukes tid til. Siden jeg nå er sengeliggende med lungebetennelse, urinveis infeksjon og 40 i feber så hadde det vært veldig bra om jeg kom litt til hektene først. Regner med å være frisk og rask innen en uke og da kan hun gjerne følle, he he.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 08/05/2008 :  12:24:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Lidt specielt og kalle en dressurhest lynet....
Men det er i overveilser som kalle navn...
For jeg kan ikke kalle både mor og datter for mille...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 08/05/2008 :  19:58:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun var fantastisk fin "lynet" da!!!! Lykke til videre med følltiden! (Utrolig kjekt så lenge de er friske!!:))

Skogli: det kommer nok snart skal du se....thihihi...
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/05/2008 :  01:56:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - ja, du skal se at "alle" kaller henne "Lynet" etter dette - ehh - "Blitz" er kanskje ikke like "positivt ladet" - som navn....
Akkurat med DEN blessen er det LITT synd at det ikke er en hingst, for da hadde navnene stått i kø... (Lightening, Grease Lightening, osv.)
Men "Hot Million" kan jo også refereres til som et "lyn", siden lyn-nedslag koster "hot millions of dollars each year" - altså et uuutmerket navn på den lille damen. Håper hun lever opp til sitt navn i gavnet - og helst ikke i navnet. - Ååhh - hun er heeelt nyyydelig, altså!
Ehh - hva med "Hot Million Flash"???
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.92 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.